اولین تور رایگان ویژه نابینایان و کم بینایان برگزار شد

موبنا – از آنجا که این گروه از شهروندان به دلیل مشکلات بینایی، کمتر از بقیه افراد امکان حضور در تورهای گردشگری را دارند، هلدینگ گردشگری مارکوپولو با همکاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران برنامه ویژه ای برای تهرانگردی نابینایان و کم بینایان برگزار کرد. در این تور یک روزه و رایگان، راهنمایان …

موبنا – از آنجا که این گروه از شهروندان به دلیل مشکلات بینایی، کمتر از بقیه افراد امکان حضور در تورهای گردشگری را دارند، هلدینگ گردشگری مارکوپولو با همکاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران برنامه ویژه ای برای تهرانگردی نابینایان و کم بینایان برگزار کرد.
در این تور یک روزه و رایگان، راهنمایان ویژه روشندلان، امکان گردش شنیداری، حرکتی و لمسی را برای شرکت کنندگان فراهم کردند که در نوع خود تجربه ای جدید در ایران بود.
همچنین بروشورهایی به خط بریل آماده شده و در اختیار افراد قرار گرفته بود تا بتوانند اطلاعات لازم در خصوص بناها و اماکن تاریخی را به راحتی کسب نمایند.

تجمیع تجارب این تور و تورهای مشابهی که در آینده برگزار خواهد شد می تواندگردشگری افراد دارای مشکلات بینایی را تسهیل کند.

طبق آمار، حدود ۱۱۵ هزار شهروند ایرانی نابینا هستند و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر دیگر نیز مشکل کم بینایی دارند.

resized_631926_976

resized_631927_106

resized_631929_511

سخنرانی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری استان تهران در مراسم افتتاحیه نخستین تورتهرانگردی نابینایان در انجمن عصای سفید.

resized_631930_951

resized_631931_935

حرکت تور تهرانگردی روشندلان ازمحل انجمن عصای سفید با حضور پیشکسوتان صنعت گردشگری

resized_631932_998

resized_631933_439

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا