کشف سنگ گران‌قیمت در میانمار+تصاویر

موبنا – کارگران معدن ایالت “کاچین” در حین حفاری موفق به کشف سنگ عظیم و گران قیمتی شدند که کارشناسان ارزش آن را حدود ۱۷۰ میلیون دلار تخمین زدند. به گفته کارشناسان جواهر، اطراف این سنگ که حدود ۱۷۵ تن وزن دارد از یشم‌های سبز که جواهر بسیار بار ارزشی محسوب می‌شود، پوشانده شده است. این …

موبنا – کارگران معدن ایالت “کاچین” در حین حفاری موفق به کشف سنگ عظیم و گران قیمتی شدند که کارشناسان ارزش آن را حدود ۱۷۰ میلیون دلار تخمین زدند.

به گفته کارشناسان جواهر، اطراف این سنگ که حدود ۱۷۵ تن وزن دارد از یشم‌های سبز که جواهر بسیار بار ارزشی محسوب می‌شود، پوشانده شده است.

کشف سنگ گران‌قیمت در میانمار+تصاویر

این سنگ گرانبها حدود ۵/۵ متر طول و ۴ متر عرض دارد.

باستان شناسان معتقدند، حدود ۵۰۰۰ هزار سال پیش از یشم سبز به عنوان تیغ تبر، چاقو و ابزار این چنینی استفاده می‌شده و به مرور زمان و با گذشت ادوار مختلف، مردم به ارزش این سنگ و خاصیت‌های درمانی آن پی بردند و از آن به عنوان جواهرات روزمره خود استفاده کردند.

یشم سبز که ساختار آن نیز سبز است بسیار کمیاب و گرانبها است.

همان‌طور که گفته شد، این سنگ در معدنی در ایالت “کاچین” در شمال میانمار کشف شده است. میانمار به طور تقریبی منبع بهترین سنگ‌های یشم سبز در جهان به شمار می رود.

کشف سنگ گران‌قیمت در میانمار+تصاویر

ایالت کاچین شمالی‌ترین ایالت میانمار است. این ایالت در شمال و شرق با کشور چین، در جنوب با ایالت شان و در غرب با هند و منطقه ساگینگ مرز دارد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا