گرسنه‌ترین کشورهای جهان +جدول

موبنا – تازه‌ترین شاخص جهانی گرسنگی که توسط موسسه تحقیقات سیاست غذایی منتشر شده نشان می‌دهد، سازمان ملل متحد تا قبل سال ۲۰۳۰ برای از بین بردن گرسنگی در جهان نیاز به فرصت دارد. آمارها نشان داده که اگر زودتر دست به کار نشویم، ۴۵ کشوری که از نظر شاخص غذایی الان در مرز متوسط قرار …

موبنا – تازه‌ترین شاخص جهانی گرسنگی که توسط موسسه تحقیقات سیاست غذایی منتشر شده نشان می‌دهد، سازمان ملل متحد تا قبل سال ۲۰۳۰ برای از بین بردن گرسنگی در جهان نیاز به فرصت دارد.

آمارها نشان داده که اگر زودتر دست به کار نشویم، ۴۵ کشوری که از نظر شاخص غذایی الان در مرز متوسط قرار دارند، تا سال ۲۰۳۰ به گرسنگی حاد می‌رسند.

در این گزارش آفریقای مرکزی، چاد و زامبیا در بالاترین سطح از کشورهای گرسنه قرار دارند.

بر اساس این آمار، از سال ۲۰۰۰ کشورهای در حال توسعه ۲۹% کاهش گرسنگی داشته‌اند. در همین بازه زمانی ۲۰ کشور دیگر جهان نیز شاخص گرسنگی خود را چیزی بالغ بر ۵۰% کاهش داده‌اند.

طبق آنچه که منتشر شده، دولت هر کشور خود باید برای کاهش گرسنگی مردمش تلاش کند و هر کاری که از دستش برمی‌آید برای تسریع این روند به کار ببرد، در غیر این صورت رسیدن به هدف دوم توسعه پایدار غیر ممکن خواهد بود.

رویای از بین بردن بردن گرسنگی در جهان قطعا با کمک دولت هر کشور، کمک بخش خصوصی، اتحاد جامعه مدنی و اختصاص دادن زمان و منابع لازم به حقیقت خواهد پیوست.

در زیر نقشه کشورهایی که از گرسنگی رنج می‌برند را مشاهده می‌کنید.

گرسنه‌ترین کشورهای جهان +جدول

در زیر گرسنه‌ترین کشورهای جهان را مشاهده می‌کنید.

گرسنه‌ترین کشورهای جهان +جدول

آفریقای مرکزی با ۴۶% درصد گرسنگی، در صدر آمار منتشر شده قرار دارد. می‌توان گفت نیمی از مردم آفریقای جنوبی به شدت گرسنه و بیمار هستند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا