انسان نمی‌تواند بیشتر از ۱۲۵ سال زندگی کند

موبنا – محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین گزارش مربوط به مطالعات جدید خود کردند و در آن توضیح دادند انسان نمی‌تواند بیشتر از ۱۲۵ سال زندگی کند. این گزارش که در آخرین شماره از نشریه بین‌المللی نیچر منتشر شده است، چرخه زندگی انسان در نقاط مختلف کره زمین را بررسی می‌کند و نشان داده است اگرچه …

موبنا – محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین گزارش مربوط به مطالعات جدید خود کردند و در آن توضیح دادند انسان نمی‌تواند بیشتر از ۱۲۵ سال زندگی کند.

این گزارش که در آخرین شماره از نشریه بین‌المللی نیچر منتشر شده است، چرخه زندگی انسان در نقاط مختلف کره زمین را بررسی می‌کند و نشان داده است اگرچه طی سال‌های اخیر تلاش‌های فراوان در جهت دور کردن خطر مرگ از انسان صورت گرفته است، ولی محدودیت‌های زیست شناسی مربوط به بدن انسان باعث می‌شود تا طول عمر تفاوت چندانی نداشته باشد.

انسان نمی‌تواند بیشتر از ۱۲۵ سال زندگی کند

با این نظریه محققان در یک مطالعه جهانی به این نتیجه رسیدند که در بهترین حالت، سن انسان نمی‌تواند از ۱۲۵ سال فراتر رود و به بیان دیگر حداکثر طول عمر انسان ۱۲۵ سال خواهد بود.

لازم به ذکر است بهبود خدمات درمانی، توسعه فناوری، کاهش مرگ نوزادان، امنیت محیطی و … از ابتدای قرن بیست و یکم باعث شد میانگین سن افراد و امید به زندگی در آنها افزایش یابد. ولی با این وجود انسان هنوز هم نتوانسته است محدودیت‌های پیش‌رو برای عمر طولانی‌تر را از بین ببرد.

لازم به ذکر است شرکت گوگل چندی پیش ادعا کرده بود با انجام فعالیت‌های پزشکی خود قصد دارد میانگین سن انسان را به ۱۵۰ سال برساند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا