هواپیمای مسافربری ۴۶ تریلیون مورچه را در خود جا می‌دهد

موبنا – محققان با انجام بررسی‌های خود دریافته‌اند وزن هر مورچه بر حسب نوع و نژاد آن بین یک تا ۵ میلی‌گرم محاسبه می‌شود و به طور میانگین می‌توان گفت هر مورچه حدود ۳ میلی‌گرم وزن دارد. میانگین وزن هر فرد حدود ۶۲ کیلوگرم محاسبه می‌شود و در حالی که مورچه‌ها می‌توانند تا ۵۰ برابر وزن …

موبنا – محققان با انجام بررسی‌های خود دریافته‌اند وزن هر مورچه بر حسب نوع و نژاد آن بین یک تا ۵ میلی‌گرم محاسبه می‌شود و به طور میانگین می‌توان گفت هر مورچه حدود ۳ میلی‌گرم وزن دارد.

میانگین وزن هر فرد حدود ۶۲ کیلوگرم محاسبه می‌شود و در حالی که مورچه‌ها می‌توانند تا ۵۰ برابر وزن خود را از روی زمین بلند کنند، این قابلیت برای انسان وجود ندارد. هر مورچه به طور میانگین می‌تواند اجسام با وزن ۲۵۰ میلی‌گرم را حمل کند و بر این اساس چهار مورچه می‌توانند بار یک گرمی را جابه‌جا کنند.

با این تفاسیر، آیا تاکنون تصور کرده‌اید چه تعداد مورچه ۳ میلی‌گرمی می‌توانند در یک دستگاه هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ قرار گیرد و البته، این جت مسافربری بزرگ قابلیت برخاستن از زمین را داشته باشد؟

هواپیمای مسافربری ۴۶ تریلیون مورچه را در خود جا می‌دهد

اگر از داخل یک دستگاه هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ تمام صندلی‌ها خارج شود، گنجایش فضای داخلی معادل ۹۵ تن محاسبه می‌شود و به عبارت دیگر مدل باری این هواپیما با ظرفیت مذکور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

با توجه به اینکه وزن هر مورچه به طور میانگین ۳ میلی‌گرم است، یک دستگاه بوئینگ ۷۴۷ می‌تواند ۴۶٫۵ تریلیون مورچه را با خود حمل کند و البته باز هم قابلیت پرواز داشته باشد.

در محاسبات انجام شده مشخص شد هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ با این حجم بار می‌تواند با سرعت زمینی ۹۰۰ کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا