کائنات ۱۰ برابر از تصور ما بزرگتر است

موبنا – گروهی از ستاره‌شناسان دانشگاه ناتینگهام مطالعه جدیدی را در مورد تعداد کهکشان‌ها در کائنات انجام دادند و در پایان متوجه شدند این مجموعه نسبت به آنچه که قبلا تخمین زده شده بود ۱۰ برابر بزرگتر است. این دانشمندان با استفاده اطلاعات هابل و دیگر تلسکوپ‌های فضایی در نقاط مختلف جهان یک مدل محاسباتی جدید …

موبنا – گروهی از ستاره‌شناسان دانشگاه ناتینگهام مطالعه جدیدی را در مورد تعداد کهکشان‌ها در کائنات انجام دادند و در پایان متوجه شدند این مجموعه نسبت به آنچه که قبلا تخمین زده شده بود ۱۰ برابر بزرگتر است.

این دانشمندان با استفاده اطلاعات هابل و دیگر تلسکوپ‌های فضایی در نقاط مختلف جهان یک مدل محاسباتی جدید ارایه دادند و در پایان تخمین زدند تعداد کهکشان‌های موجود در کائنات نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ۱۰ برابر بیشتر است.

کائنات ۱۰ برابر از تصور ما بزرگتر است

پیش از این دانشمندان اعلام کردند در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد کهکشان در کائنات وجود دارد که هر کدام از آنها میلیون‌ها ستاره و سیاره را در خود جا داده‌اند.

ستاره‌شناسان دانشگاه ناتینگهام توضیح دادند این گمانه‌زنی به «جهان قابل مشاهده» مربوط می‌شود و به عبارت دیگر، بشر با علم کنونی تا این نقطه از کائنات را توانسته است مورد محاسبه قرار دهد و به همین خاطر این احتمال وجود دارد که جهان پیش‌رو از این هم بزرگتر باشد.

با این توضیح می‌توان گفت محققان دانشگاه ناتینگهام در مورد تعداد دقیق کهکشان‌های موجود در کائنات نظر ندادند و در عوض به تعداد کهکشان‌های قابل رویت اشاره کردند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا