از هر درخت ۸۳۳۳ برگه کاغذ تولید می‌شود

موبنا – چوب ماده اولیه تولید کاغذ محسوب می‌شود و انسان برای آنکه نیازهای خود را در زمینه نوشت‌افزار برطرف کند، درختان زیادی را قطع می‌کند. ولی آیا تاکنون فکر کرده‌اید از یک درخت چند برگ کاغذ می‌توان تولید کرد؟ این طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد ۶ درصد تنه یک درخت می‌تواند یک بسته حاوی ۵۰۰ …

موبنا – چوب ماده اولیه تولید کاغذ محسوب می‌شود و انسان برای آنکه نیازهای خود را در زمینه نوشت‌افزار برطرف کند، درختان زیادی را قطع می‌کند. ولی آیا تاکنون فکر کرده‌اید از یک درخت چند برگ کاغذ می‌توان تولید کرد؟

این طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد ۶ درصد تنه یک درخت می‌تواند یک بسته حاوی ۵۰۰ برگه کاغذ را تولید کند.

مرکز ConservaTree برای آنکه مردم را در مورد محیط زیست و آسیب‌های ناشی از قطع درختان برای تولید کاغذ آگاه کند، مطالعه جدید را انجام داد. از آنجایی که بدنه همه درختان قطر مشابه ندارد، این مرکز گروه هزارتایی از درختان را انتخاب کرد و با انجام بررسی روی آنها، میانگین اندازه تنه یک درخت را به دست آورد.

از هر درخت ۸۳۳۳ برگه کاغذ تولید می‌شود

در این بررسی مشخص شد یک درخت با ارتفاع ۱۲٫۲۰ متر و قطر بین ۱٫۸ تا ۲٫۴ متر اندازه استاندارد برای درختان محسوب می‌شود. مجموع چوب‌های سخت و نرم از ۲۴ درخت با این ابعاد می‌تواند یک تن کاغذ مخصوص نوشتن را تولید کند.

به طور میانگین هر درخت می‌تواند ۱۶٫۶۷ بند کاغذ با اندازه A4 تولید کند که هر بند نیز ۵۰۰ برگه کاغذ را شامل می‌شود.

«سوزان کینسلا» مدیر مرکز ConservaTree توضیح داد بخش زیادی از بدنه درخت را آب تشکیل می‌دهد و بر این اساس از چهار تن چوب می‌توان یک تن کاغذ تولید کرد. با استانداردهای مذکور، از ۲۴ درخت می‌توانند در مجموع ۴ تن چوب به دست آورد.

در مجموع می‌توان گفت یک درخت ۱۶٫۶۷ بند کاغذ شامل ۸۳۳۳ برگه را تولید می‌کند که بر این اساس، اگر قرار باشه یک ماهانه با تیراژ بالا به چاپ برسید باید برای هر شماره از آن ۱۵ درخت را قطع کرد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا