اسب‌های مسابقه می‌توانند از این هم سریع‌تر بدوند

موبنا – محققان برای سال‌های طولانی مطالعه گسترده‌ای انجام دادند تا حداکثر سرعت اسب‌های اصیل و مسابقه‌ای را کشف کنند و بررسی‌ آنها هم‌اکنون این فرضیه را ثابت کرد که این اسب‌ها هنوز به حداکثر سرعت خود نرسیده‌اند. محققان در مطالعات قبلی اعلام کرده بودند که اسب‌های مسابقه به صورت بیولوژیکی محدودیت سعرت دارند. با این …

موبنا – محققان برای سال‌های طولانی مطالعه گسترده‌ای انجام دادند تا حداکثر سرعت اسب‌های اصیل و مسابقه‌ای را کشف کنند و بررسی‌ آنها هم‌اکنون این فرضیه را ثابت کرد که این اسب‌ها هنوز به حداکثر سرعت خود نرسیده‌اند.

محققان در مطالعات قبلی اعلام کرده بودند که اسب‌های مسابقه به صورت بیولوژیکی محدودیت سعرت دارند. با این وجود محققان دانشگاه اکستِر انگلستان در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیدند که اسب‌های مسابقه هنوز نتوانسته‌اند به حداکثر سرعت خود دسترسی پیدا کنند.

دانشگاه اکستر در بررسی‌های جدید خود داده‌های به دست آمده از مطالعاتی که بین سال‌های ۱۸۵۰ تا ۲۰۱۲ میلادی به دست آمده بود را تحلیل کردند و در نهایت متوجه شدند سرعت اسب‌های مسابقه به طور میانگین هر سال افزایش میابد.

اسب‌های مسابقه می‌توانند از این هم سریع‌تر بدوند

در یکی از این مطالعات سرعت اسب‌های مسابقه برای رسیدن به خط پایان در مسیرهای کوتاه و طولانی تحلیل شد و در بررسی‌های دیگر کارشناسان عواملی محیطی و تاثیرگذار از جمله میزان نرمی زمین را تحلیل کردند. در پایان، از این بررسی‌ها یک مدل ریاضی به دست آمد و عوامل مختلف از جمله مسافت، تعداد اسب‌های موجود در مسابقه، ‌سن، روش دویدن و … در آن لحاظ شد.

محققان برای به دست‌ آوردن نتایج دقیق ۶۱۶۰۸۴ زمان ثبت شده توسط ۷۰۳۸۸ اسب مسابقه بین سال‌های ۱۸۵۰ تا ۲۰۱۲ را تحلیل کرد و در پایان مشخص شد نژاد اسب‌های مسابقه‌ای با سرعت بالاتر هم می‌توانند بدوند و به عبارت دیگر، این اسب‌ها هنوز به حداکثر سرعت خود نرسیده‌اند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا