پیشنهادهایی که می‌توانست تاریخ فوتبال را عوض کند

موبنا – بسیاری از بازیکنان پرآوازه پیش از زمانی که شناخته شوند، با پیشنهاد برخی تیم‌ها روبرو می‌شوند. برخی از آنها با قبول این پیشنهادها، مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌دهند و برخی دیگر هم با ماندن در باشگاه نخست‌شان، به اسطوره تیم خود تبدیل می‌شوند. ستاره هایی مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ممکن بود …

موبنا – بسیاری از بازیکنان پرآوازه پیش از زمانی که شناخته شوند، با پیشنهاد برخی تیم‌ها روبرو می‌شوند. برخی از آنها با قبول این پیشنهادها، مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌دهند و برخی دیگر هم با ماندن در باشگاه نخست‌شان، به اسطوره تیم خود تبدیل می‌شوند.

ستاره هایی مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ممکن بود اکنون در لیگ و یا تیم متفاوتی فوتبال بازی می‌کردند اما آنها اکنون در ترکیب بارسلونا و رئال مادرید تبدیل به اسطوره شدند. در ادامه به بازیکنانی پرداخته می‌شود که می‌توانستند با عوض کردن باشگاه‌شان سرنوشت متفاوتی پیدا کنند.

جیمی واردی
او می توانست در سال ۲۰۱۴ به تیم لایپزیک آلمان بپیوندد. مدیربرنامه‌هایش او را به رالف رانگنیک پیشنهاد داد اما سرمربی لایپزیگ او را قبول نکرد چون واردی را بازیکنی با سن بالا می‌دانست. اکنون واردی با ماندن و درخشش در لسترسیتی، به تیم ملی فوتبال انگلیس هم دعوت شده است. او بیش از ۲۰ گل در لیگ برترانگلیس به ثمر رساند و همچنین به همراه لسترسیتی فصل گذشته (۱۶-۲۰۱۵) قهرمان لیگ برتر شد.

آندرس اینیستا
هافبک بارسلونا ممکن بود پیراهن رئال مادرید را بر تن کند. او دو بار در این شرایط قرار گرفت. در سال ۲۰۰۶ این اتفاق بعید به نظر نمی آمد چون خوان پالاسیوس، نامزد ریاست باشگاه رئال مادرید با او به توافق رسیده بود و در صورت پیروزی در انتخابات، این جابجایی امکان پذیر می شد اما سرانجام رامون کالدرون بیشترین رای را به خود اختصاص داد و اینیستا در بارسلونا ماند.

ژاوی هرناندس
ژاوی نیز در نوجوانی ممکن بود با پیراهن مادرید بازی کند. ویسنته دل بوسکه، سرمربی مادرید به او این پیشنهاد را داد اما هافبک پیشین بارسلونا در این رابطه گفت: به بارسا علاقه دارم و دوست دارم در این تیم بازی کنم.

کریستیانو رونالدو
رونالدو زمانی که تنها ۱۸ سال داشت، مورد توجه باشگاه والنسیا قرار گرفت. دو باشگاه والنسیا و اسپورتینگ لیسبون به توافق پنج میلیون یورویی رسیده بودند و قرار بود پیش از ۳۰ می این قرار داد به امضا برسد اما اسپورتینگ در بازی دوستانه‌ای برابر منچستریونایتد قرار گرفت. الکس فرگوسن، سرمربی وقت یونایتدها به او علاقمند شد و رونالدو به یونایتد پیوست.

رادامل فالکائو
این مهاجم کلمبیایی پیش از این که به پورتو بپیوندد، خیلی به باشگاه رئال ساراگوسا نزدیک شده بود. باشگاه اسپانیایی با انتقال پنج میلیونی توافق کرده بود و فالکائو به این پیشنهاد جواب مثبت داده بود اما در نهایت مارسیلنو، سرمربی ساراگوسا، اوچه، مهاجم نیجریه‌ای را انتخاب کرد تا فالکائو مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

لیونل مسی
او نیز می توانست در ۱۶ سالگی به کشور دیگری برود. آرسن ونگر به او علاقمند شده بود اما آرسنال نتوانست به خانواده مهاجم آرژانتینی یک دستگاه آپارتمان بدهد. به همین خاطر این باشگاه نتوانست اجازه مسی را برای بازی کردن کسب کند. در نهایت بازیکن آرژانتینی در بارسلونا ماند.

روبرت لواندوفسکی
مهاجم کنونی بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۸ توسط کوچارسکی (مدیربرنامه‌هایش) به اسپورتینگ خیخون پیشنهاد داده شده بود. مهاجم لهستانی که در لیگ دسته سه کشورش بازی می‌کرد، گل های زیادی به ثمر رسانده بود اما بازهم برای قانع شدن باشگاه اسپانیایی کافی نبود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا