توطئه‌ای که مانع قهرمانی اتلتیکومادرید شد

موبنا – در سال ۱۹۸۱ اتلتیکومادرید در شرایط خوبی به سر می برد و هفته ها صدرنشین لالیگا بود. در آن زمان گارسیا تراید هدایت این تیم را بر عهده داشت. هشت هفته به پایان لیگ، بارسلونا را شکست داد و به قهرمانی نزدیک‌تر شد اما در داخل و بیرون باشگاه، آرامشی وجود نداشت زیرا …

موبنا – در سال ۱۹۸۱ اتلتیکومادرید در شرایط خوبی به سر می برد و هفته ها صدرنشین لالیگا بود. در آن زمان گارسیا تراید هدایت این تیم را بر عهده داشت. هشت هفته به پایان لیگ، بارسلونا را شکست داد و به قهرمانی نزدیک‌تر شد اما در داخل و بیرون باشگاه، آرامشی وجود نداشت زیرا اظهارات جنجال برانگیز آلفونسو کابسا، رییس باشگاه دردسرساز شده بود.

علاوه بر این، او تصمیمات عجیبی نیز گرفت. کابسا بیشتر اعضای هیات مدیره را اخراج کرد. این اتفاق باعث شد که سمت او را تغییر بدهند و او را به عنوان مدیر بیمارستان لاپاس معرفی کنند. علاوه بر این فدراسیون فوتبال اسپانیا کابسا را برای یک ماه محروم کرد. بازیکنان اتلتیکو ترسیدند که رفتار رییس باشگاه به ضرر تیم تمام شود. داوری ها می توانست علیه تیم مادریدی باشد. این ترس پس از قضاوت بحث برانگیز گوروستا در دیدار برابر ساریا شروع شد. قرمز و سفیدپوشان در این دیدار شکست خوردند.

پس از این بازی، اتلتیکو در خانه برابر رئال سالامانکا متوقف شد و مقابل اسپورتینگ خیخون شکست خورد. قضاوت کوندون اوریس و فاندوس در این دو بازی باعث خشم مادریدی‌ها شد. چهار هفته به پایان لالیگا، اتلتیکو پذیرای رئال ساراگوسا بود. داور این دیدار آلوارو مارگوئندا نام داشت. قضاوت جنجال برانگیز این داور باعث به وجود آمدن اتفاقاتی شد. روخی بلانکو پس از سه بازی بدون برد، با گلزنی روییس دروازه مهمان را باز کرد اما بازی خشن کاساخوس (هافبک ساراگوسا)، اعتراض آنها را در پی داشت. روبن کانو تنها پس از گذشت سه دقیقه از بازی به خاطر خطای بازیکنان حریف و آسیب دیدگی، مجبور به ترک زمین شد. داور مسابقه هم دو پنالتی برای اتلتیکو نگرفت. در مقابل یک پنالتی به نفع ساراگوسا گرفته شد و همچنین گل خوسه دیرسئو (بازیکن اتلتیکو) را مردود اعلام کرد و مارکوس را به خاطر اعتراض نسبت به این صحنه اخراج کرد.

همه چیز علیه اتلتیکو پیش می‌رفت و در نهایت در دقیقه ۹۰ به روبی نیز کارت قرمز نشان داد. ساراگوسا در این بازی دو بر یک و با گل های پیچی آلونسو و والدانو پیروز شد. پس از سوت پایان بازی، هواداران فنس را واژگون کردند. یکی از کمک داوران آسیب دید و خانمی در حالی که کفشش در دستانش بود به زمین بازی آمد تا داور را بزند.

اظهارات بازیکنان پس از پایان بازی تکان دهنده بود. «دزدی بی شرمانه»، «با مافیای موجود هرگز نمی توانیم قهرمان شویم»، «مثل Mazigner Z (نام ربات غول آسایی در کارتونی ژاپنی) به ما حمله کردند» و «این توطئه‌ای از جانب پورتا و پلاسا علیه کابسا است.» کابسا در این باره گفت: این یک توطئه است اما از فوتبال بیرون نخواهم رفت. هویت این اشخاص بی شرم را شناسایی خواهم کرد و نامشان را به همگان خواهم گفت.

اتلتیکو در بازی های بعدی برابر تیم های والنسیا، رئال مادرید و اوساسونا قرار گرفت. آخرین بازی در آلباسته برگزار شد. قرمز و سفیدپوشان در این دیدار میزبان بودند اما فدراسیون اعلام کرده بود بازی باید در زمین بی طرف انجام شود. اتلتیکو در هیچ یک از هفت بازی آخرش پیروز نشد. آنها تنها سه امتیاز از این بازی ها گرفتند و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه سوم به کارشان پایان دادند. رئال سوسیداد با گلزنی سامورا در لحظات آخر برابر اسپورتینگ خیخون به عنوان قهرمانی دست یافت و رئال مادرید دوم شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا