روش درمانی جدید علیه پرخوری

موبنا – مطالعات محققان بوستون نشان می دهد با فعال کردن گیرنده ای با نام Trace Amine-Associated Receptor ۱ (TAAR۱) که در سال ۲۰۰۱ میلادی کشف شد، می توان به کنترل و درمان پرخوری پرداخت. بیش از ۱۵ میلیون امریکایی از پرخوری، اشتهای زیاد و چاقی بیش از حد رنج می برند. این افراد حجم …

موبنا – مطالعات محققان بوستون نشان می دهد با فعال کردن گیرنده ای با نام Trace Amine-Associated Receptor ۱ (TAAR۱) که در سال ۲۰۰۱ میلادی کشف شد، می توان به کنترل و درمان پرخوری پرداخت.

بیش از ۱۵ میلیون امریکایی از پرخوری، اشتهای زیاد و چاقی بیش از حد رنج می برند. این افراد حجم زیادی از غذا را در مدت زمان کوتاهی مصرف کرده و کنترلی بر اشتهایشان نداشته و خود را بخاطر اشتهای زیاد مورد ملامت قرار می دهند. این مطالعه می تواند پنجره جدیدی رو به درمان چنین افرادی باشد.

محققان آزمایشات خود را بر افرادی که به اختلال پرخوری مبتلا بوده و عادت به خوردن خوراکی های شیرین و شکلات داشتند، انجام دادند. نتایج آزمایشات نشان داد که ترکیبی از گیرنده TAAR۱ و agonist RO۵۲۵۶۳۹۰ عادات پرخوری را کنترل می کنند.

آنتونیو فرگواد، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: « تحقیقات ما نشان می دهد که RO۵۲۵۶۳۹۰ قادر به محدود کردن اشتهای شخص نسبت به خوراکی های شیرین ، فست فودها و … است.»

آدام هاول در ادامه می گوید : « با استفاده از این گیرنده و کشف چنین عملکردی قادر خواهیم بود تا افرادی که به چنین اختلالاتی مبتلا هستند را درمان کنیم.»

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا