رسوایی اخلاقی در اپل استور استرالیا

موبنا – گفته شده برخی از کارکنان مرد این اپل استور، مرتبا مشغول برداشتن تصاویر شخصی مراجعان از موبایل ها بوده یا با موبایل شخصی خود از مشتریان و کارکنان زن اپل استور، بدون اجازه آن ها عکسبرداری می کردند. این بی اخلاقی زمانی منزجر کننده تر می شود که کارکنان زن اپل استور متوجه …

موبنا – گفته شده برخی از کارکنان مرد این اپل استور، مرتبا مشغول برداشتن تصاویر شخصی مراجعان از موبایل ها بوده یا با موبایل شخصی خود از مشتریان و کارکنان زن اپل استور، بدون اجازه آن ها عکسبرداری می کردند.

این بی اخلاقی زمانی منزجر کننده تر می شود که کارکنان زن اپل استور متوجه شده اند، همکاران شان بر اساس این تصاویر، به بدن آن ها از ۱ تا ۱۰ امتیاز داده اند!

بر اساس گزارش Courier Mail که این اتفاق را «بزرگ ترین رسوایی اپل در استرالیا» خوانده، «بیش از ۱۰۰ تصویر کلوز-آپ و واضح» از کارکنان و مراجعین زن اپل استور بدون اجازه آن ها تهیه و سپس امتیازدهی شده است. تصاویر بیشتری نیز از آیفون های مراجعین به دست آمده است، کسانی که دستگاه خود را برای تعمیر به اپل استور برده بودند.

زمانی پرده از این رسوایی برداشته می شود که یکی از کارکنان اپل استور متوجه گشت و گذار یکی از همکاران خود در بخش تصاویر آیفون تعمیری شد. طبق گزارش منتشر شده، چهار کارمند مردی که چنین کاری را انجام می دادند حالا اخراج شده اند و اپل تیمی از مدیران اجرایی بخش منابع انسانی خود را برای بررسی و مدیریت این اتفاق ناخوشایند به استرالیا فرستاده است.

یکی از کارکنان اپل استور که در چت گروهی آن ها برای امتیازدهی حاضر بوده می گوید: «یکی از آن ها عکسی را می گرفت و در چت می گذاشت و دیگری به اعضای بدن آن فرد امتیاز ۱ تا ۱۰ می داد و در کنارش تجزیه و تحلیل شخصی هم ارائه می دادند. همه ناراحت هستند و کارکنان زن نمی دانند که چه احساسی داشته باشند، چون مدیریت مجموعه نمی گوید چه کسانی دخیل بوده اند.»

اپل نسبت به این مسئله واکنش محکمی نشان داده می گوید که «نقض سیاست کاری» توسط کارکنان را تحت پیگرد قرار خواهد داد: «اپل به برخورد برابر با همه همراه با احترام باور دارد و ما رفتارهایی که خلاف ارزش های مان باشد را نمی پذیریم.»

در ادامه ذکر شده که مسئله تحت بررسی قرار گرفته و با مدارک به دست آمده، کارکنان خاطی اخراج شده اند.

چندی پیش نیز گزارشی مبنی بر اینکه فضای کاری اپل برای زنان مسموم و بیش از حد جنسیتی است منتشر شد. به نظر می رسد ادامه نشر چنین گزارش هایی چندان به سود کمپانی شماره یک دنیا نباشد.

 منبع: دیجیاتو 

دکمه بازگشت به بالا