هر فرد سیگاری ۶ برابر خدمات درمانی مالیات می‌دهد

موبنا – سیگاری‌ها هزینه‌های زیادی را به دولت و جامعه تحمیل می‌کنند. ولی آیا مالیاتی که این افراد برای خرید سیگار می‌پردازند هزینه‌های مرتبط با آنها را برای دولت تامین می‌کند؟ گزارش رسمی منتشر شده از سوی دولت بریتانیا نشان داد سیگاری‌ها در این کشور سالانه ۱۲ میلیارد پوند مالیات پرداخت می‌کنند که البته جدا …

موبنا – سیگاری‌ها هزینه‌های زیادی را به دولت و جامعه تحمیل می‌کنند. ولی آیا مالیاتی که این افراد برای خرید سیگار می‌پردازند هزینه‌های مرتبط با آنها را برای دولت تامین می‌کند؟

گزارش رسمی منتشر شده از سوی دولت بریتانیا نشان داد سیگاری‌ها در این کشور سالانه ۱۲ میلیارد پوند مالیات پرداخت می‌کنند که البته جدا از دیگر مالیات‌های مرتبط از جمله کارمندان فعال در صنعت دخیانیات انگلیستان محاسبه می‌شود.

۱۳۹۵۰۷۲۰۰۰۰۰۲۷_photol

با این وجود گفته می‌شود مجموع هزینه‌هایی که سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان (NHS) برای این افراد پرداخت می‌کند بسیار کمتر است. در گزارش جدید مشخص شد هر فرد سیگاری به طور میانگین سالانه برای سازمان NHS حدود ۱۵۰ پوند هزینه دارد که این رقم برای خدمات بهداشتی و درمانی او پرداخت می‌شود.

در مقابل،‌ هر فرد سیگاری در انگلستان به طور متوسط در طول یک سال ۹۴۹ پوند مالیات پرداخت می‌کند که این رقم حدودا شش برابر نسبت به خدمات درمانی که دریافت می‌کند بیشتر است.

طی سال گذشته سازمان NHS برای درمان افراد سیگاری در مجموع ۲٫۷ میلیارد پوند پرداتخ کرد که از این رقم ۱٫۲ میلیارد پوند برای خدمات بیمارستانی، ۶۰۰ میلیون پوند برای مشاوره با پزشکان و پرستاران، و ۹۰۰ میلیون پوند برای پرداخت نسخه‌ها هزینه شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا