موگای؛ غار تاریخی شگفت‌انگیز +تصاویر

موبنا – موگای یا همان غار هزار بودا در استان گانسو در چین و در مسیر جاده ابریشم واقع شده است. غار موگای از ۴۹۲ پرستشگاه که حدود ۲۵ کیلومتر را در برمی‌گیرد تشکیل شده است. مجسمه‌ها و نقاشی‌های بسیاری از بودا در این غار ترسیم شده که یک گنجینه هنری بسیار با ارزش را …

موبنا – موگای یا همان غار هزار بودا در استان گانسو در چین و در مسیر جاده ابریشم واقع شده است.

غار موگای از ۴۹۲ پرستشگاه که حدود ۲۵ کیلومتر را در برمی‌گیرد تشکیل شده است. مجسمه‌ها و نقاشی‌های بسیاری از بودا در این غار ترسیم شده که یک گنجینه هنری بسیار با ارزش را برای مردم تمام ادوار ساخته است.

غار موگای که قدمت ۱۶۰۰ ساله دارد، با بیش از ۲ هزار مجسمه رنگی و نزدیک به ۴۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری به یک مجموعه عظیمی از آثار بودایی تبدیل شده است.

نقاشی‌های دیواری این غار فرهنگ اجتماعی، خانوادگی، داد و ستد، شغل، نوع پوشش و رنگ پوشش مردم چین را در بازه زمانی ۱۶۰۰ سال نشان می‌دهد. به همین دلیل به نقاشی‌های دیواری این غار “کتابخانه دیواری” نیز گفته می‌شود.

مقام مسئول تحقیقات، حفاظت و مدیریت این غار گفت: تا به حال به هیچ عکاسی اجازه عکس گرفتن از داخل غار داده نشده و علت آن حفظ میراث تاریخی غار موگای است. برای اولین بار از ۱۰ اکتبر نهایتا تا ۱۵ اکتبر به عکاسان اجازه بازدید و عکاسی از غار موگای داده شده است که با رعایت نکات زیست محیطی می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا