در ماداگاسکار؛ زنی با برگزیدن نام مریم به اسلام مشرف شد

موبنا – در این مسجد روز عاشورا چهار سخنران به زبان‌های مالگاسی، فارسی و فرانسه به موضوع عاشورا و وظایف امروز شیعیان پرداختند و در خاتمه سینه زنی و مرثیه‌خوانی شد. در انتهای این مراسم خانمی به اسلام مشرف و شیعه شد و نام مریم برای خود برگزید. مسجد و مرکز فرهنگی امام رضا علیه …

موبنا – در این مسجد روز عاشورا چهار سخنران به زبان‌های مالگاسی، فارسی و فرانسه به موضوع عاشورا و وظایف امروز شیعیان پرداختند و در خاتمه سینه زنی و مرثیه‌خوانی شد.

در انتهای این مراسم خانمی به اسلام مشرف و شیعه شد و نام مریم برای خود برگزید.

مسجد و مرکز فرهنگی امام رضا علیه السلام حدود ۱۵ ماه است که در آنتاناناریوو _ ماداگاسکار افتتاح شده است و تحت اشراف ایرانیان اداره می‌شود و در حال حاضر ۶۰ طلبه دانشجو بطور شبانه روزی دارد و در آن عزاداری دهه محرم برگزار شده است.

بر اساس این گزارش از اول محرم نیز در شهر های مختلف ماداگاسکار برای حسین ابن علی علیه السلام و یارانش توسط شیعیان مراسم عزاداری برگزار شده است .

عزاداری‌ها معمولا شب‌ها در مساجد و صبح‌های زود در منازل مسکونی بصورت شرح واقعه عاشورا و روضه خوانی و مداحی و پذیرایی از عزاداران بوده است.

شیعیان ماداگاسکار شامل هندی تبارها و مالگاسی‌ها می‌شوند که هر یک به سبک خود و با ریشه‌های فرهنگی خود که با فرهنگ شیعیان ایران ممزوج شده و تاثیر گرفته است به این مهم می‌پردازند.

شیعیان هندی تبار نیز شامل خوجه‌ها،اسماعیلی‌ها و بهره‌ها می‌شوند.

مراسم روز جهانی باب الحوائج حضرت على اصغر (ع) نیز در مسجد الزهرا س ماجونگا _ ماداگاسکار برگزار شد .

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا