کوچکترین محصول تویوتا(+عکس)

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از گاردین؛ کودک‌های ربات‌ که بوسیله کمپانی تویوتا طراحی و ساخته می‌شوند به اندازه یک کف دست انسان بزرگسال هستند و قادر به برقراری ارتباط و مکالمه می‌باشند. قد این ربات کوچک که “کایروبو مینی” نام دارد، فقط ۱۰ سانتیمتر است و با هدف همراهی و دوستی با …

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از گاردین؛ کودک‌های ربات‌ که بوسیله کمپانی تویوتا طراحی و ساخته می‌شوند به اندازه یک کف دست انسان بزرگسال هستند و قادر به برقراری ارتباط و مکالمه می‌باشند.
kirobo-mini-robot-1
قد این ربات کوچک که “کایروبو مینی” نام دارد، فقط ۱۰ سانتیمتر است و با هدف همراهی و دوستی با انسان‌ها طراحی و ساخته شده‌ است. از این رو می‌تواند براساس داده‌هایی که از خودروی صاحبش به دست می‌آورد درباره سفری که در پیش رو دارند اظهار نظر کرده و به صحبت با مالکش بپردازد.
kirobo-mini-robot-1
این ربات همچنین از ویژگی‌های کودکانه برخوردار است، با این همه به اعتقاد متخصصان رباتیک، یک ربات نمی‌تواند جایگزینی برای کودکان باشد. به گفته “فومینوری کاتاوکا،” مهندس طراح شرکت تویوتا، این ربات زمانی که روی صندلی خودرو نشسته ‌است به تقلید از حرکات کودکان کمی می‌لرزد، به این معنی که هنوز مهارت کافی برای حفظ تعادلش را به دست نیاورده ‌است. به بیانی دیگر آسیب‌پذیری ربات با این هدف طراحی شده‌ است تا ارتباط عاطفی میان ربات و مالکش قوی‌تر شود.
kirobo-mini-robot-1
این ربات از میکروفون و دوربین بهره می‌برد و می‌تواند به تلفن همراه مالک متصل شود. مخترعین مدعی هستند سطح فهم و شعور و ابراز احساسات این ربات به اندازه یک کودک ۵ ساله است. این ربات می تواند حرف بزند و مانند یک کودک نیاز به نگهداری دارد. تویوتا معتقد است که این ربات از نظر عاطفی خیلی از انسان‌ها را به خودش وابسته خواهد کرد.
kirobo-mini-robot-1
این ربات می‌تواند توجه افرادی را که از غریزه پرورش دادن برخوردارند،‌ به خود جلب کند؛ اما به گفته “کرستین داتنهان،” از دانشگاه هرتفوردشایر، تصور اینکه این ربات بخواهد جای خالی یک کودک را در خانواده‌ای پر کند توهین آمیز است. وی به تبلیغات شرکت تویوتا اشاره دارد که در آن زنی دیده می‌شود که درحال رسیدگی به ربات است ‌اما شرکت تویوتا مستقیما ادعایی مبنی بر جایگزین کردن کودک به واسطه این ربات نداشته ‌است. داتنهان می‌گوید شاید در اختیار داشتن این ربات به افراد حس خوبی بدهد؛ اما در واقع پای هیچ عنصر انسانی در میان نیست، ربات‌ها نمی‌توانند جایگزین کودکان شوند.
kirobo-mini-robot-1
تویوتا می‌گوید بچه رباتش می‌تواند با استفاده از اشاره، حالت‌های صورت و پلک زدن در مکالمات غیررسمی مشارکت کند. اولویت‌های مالک خود و رویداد‌های گذشته را به خاطر بسپارد. داده‌های تجهیزات متصل به اینترنت را برای اظهارنظر کردن به کار ببندد.

kirobo-mini-robot-1

قیمت این ربات ۳۰۰ پوند اعلام شده‌ و هنوز برنامه‌ای برای فروش آن در خارج از ژاپن ارائه نشده‌ است. این ربات نسبت به دیگر ربات‌هایی که با هدف همنشینی با انسان ساخته شده‌اند، ‌مانند ربات پپر، قیمت کمتری دارد.

kirobo-mini-robot-1

نسخه قدیمی “کایروبو مینی” که “کایروبو” نام داشت در سال ۲۰۱۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد تا در مطالعه‌ای درباره حضور در خلاء و تنهایی در کنار فضانورد ژاپنی کوچی واکاتا باشد.

kirobo-mini-robot-1

ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در صنعت ربات‌سازی جهان است. این کشور پس از کره جنوبی بیشترین تعداد ربات را وارد صنایع تولیدی خود کرده است بطوریکه در ازای هر ۱۰۰ هزار نیروی کارگر ژاپنی ۳۱۴ ربات نیز مشغول به کار در کارخانه‌ها هستند.

b083fe955b6c195d5f533e

کمپانی تویوتا سرمایه‌گذاری کلانی در زمینه توسعه هوش مصنوعی کرده است و برنامه ساخت پیشرفته‌ترین ربات‌ها را با قابلیت درک احساسات انسانی در دستور کار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا