مشترکان منصرف از ترابرد شماره موبایل چه کنند؟

موبنا – مدتی است امکان جابجایی شماره‌های تلفن همراه در اپراتورهای مختلف موبایل فراهم شده و می‌توان شماره فعلی را براساس فرآیندی مشخص به شبکه‌ای دیگر منتقل کرد. این اقدام در راستای تکریم مشترکان ارتباطی کشور توسط وزارت ارتباطات و البته با تأخیری چشم‌گیر نسبت به دنیا، انجام شده و طرحی در راستای حفظ منابع …

موبنا – مدتی است امکان جابجایی شماره‌های تلفن همراه در اپراتورهای مختلف موبایل فراهم شده و می‌توان شماره فعلی را براساس فرآیندی مشخص به شبکه‌ای دیگر منتقل کرد.
این اقدام در راستای تکریم مشترکان ارتباطی کشور توسط وزارت ارتباطات و البته با تأخیری چشم‌گیر نسبت به دنیا، انجام شده و طرحی در راستای حفظ منابع ارزشمند و پایان‌پذیر ارتباطی نیز به حساب می‌آید.
با توجه به اینکه ترابردپذیری شماره‌های همراه برای اولین بار است در ایران اجرایی می‌شود و تاکنون نیز تبلیغات وسیعی از سمت اپراتورها پیرامون آن انجام نشده است، بسیاری از مردم همچنان نسبت به اجرای آن در کشور بی‌اطلاع هستند.
ترابردپذیری شماره‌ها امکان اثاث‌کشی بین اپراتوری را فراهم می‌کند به این شکل که اگر به عنوان مثال مشترک همراه اول هستید ولی از خدمات این اپراتور رضایت ندارید، می‌توانید با همان شماره‌ای که دارید به سمت اپراتور دیگری مثل ایرانسل بروید.
البته این فرض دو طرفه است و اگر مثلا از مشترکان ناراضی ایرانسل هم باشید، می‌توانید به اپراتور دیگری که مدنظرتان است و از اعتبار بالاتری نزد شما برخوردار است، بروید.
متقاضیان ترابرد شماره می‌توانند به سایت اپراتور مدنظرشان (اپراتوری که قصد مهاجرت به آن را دارند، بروند) مراجعه و فرم مربوطه در زمینه ترابرد را پر کرده و درخواست خود را ثبت کنند.
با این حال بسیاری از اهل فن (مشتاقان طرح‌های ارتباطی) هم هستند که به محض رونمایی از این طرح، سریعا به سمت مهاجرت رفتند و عطای اپراتور خود را به لقایش بخشیدند.
در چنین شرایطی بسیاری از مشترکان ترابرد شده در اپراتور جدید به این نکته پی بردند که تغییری در خدمات به وجود نیامده و بعد از چند هفته تصمیم به بازگشت گرفتند.
همین افراد، متقاضیان دیگری را هم که در صف ترابرد به اپراتور دیگری بودند از انجام این کار سست کردند و در حال حاضر افرادی هستند که تقاضای ترابرد داده اما سریعا پشیمان شده‌اند.
در حال حاضر سوالی برای این قبیل افراد مطرح است “در صورت انصراف از انجام ترابرد، آیا امکان بازگشت به اپراتور قبلی وجود دارد؟”
پاسخ به این سوال براساس شرایط در نظر گرفته شده به شرح زیر است:
“در صورت انصراف مشترک از درخواست خود در حین مراحل ترابرد، مشترک می‌تواند تا قبل از شروع فرآیند اجرا یعنی ۱۵ دقیقه قبل از قطع سیم‌کارت قبلی، با مراجعه به اپراتور پذیرا درخواست انصراف خود را اعلام کند.
گزینه انصراف برای مشترک از طریق کد رهگیری تا زمان فرآیند اجرا بر روی پرتال اپراتور پذیرا فعال است.
در صورت انصراف پس از انجام ترابرد، مشترک می‌تواند درخواست بازگشت به اپراتور قبلی را با مراجعه به آن اپراتور بعنوان ترابرد جدید انجام دهد. که در این صورت مشترک می تواند بدون محدودیت زمانی به شبکه اپراتور قبلی بازگردد.
در صورتیکه اپراتور قبلی اپراتور پایه مشترک نباشد، محدودیت تعداد ترابرد در سال (۲ بار در سال) رعایت می‌شود.”

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا