تلاش برای نگهداری کودکان اوتیسم در خانه

موبنا -انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: ما در حال انتخاب چند استان در کشور به عنوان پایلوت مراقبت از کودکان اوتیسم هستیم تا اثر بخشی کار را ملاحظه کرده و بعد به دولت و مجلس گزارشی ارائه دهیم. وی با اشاره به اینکه اوتیسم دارای طیف خفیف تا شدید است، بیان کرد: با توجه به …

موبنا -انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: ما در حال انتخاب چند استان در کشور به عنوان پایلوت مراقبت از کودکان اوتیسم هستیم تا اثر بخشی کار را ملاحظه کرده و بعد به دولت و مجلس گزارشی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اوتیسم دارای طیف خفیف تا شدید است، بیان کرد: با توجه به اینکه این بیماری دارای طیف‌های مختلفی است، از این رو تلاش ما نیز بر این است که از طریق مراقبت در منزل، بتوانیم تمامی کودکان اوتیسمی را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ما در تلاش برای ارتقای دانش و آگاهی هستیم تا مهارت‌ها و آموزش‌ها را به خود خانواده‌ها انتقال داده و خودمان نیز در این راستا کمک کنیم تا فرهنگ نگه‌داری از کودکان اوتیسم در خانه، جا افتاده و این عزیزان بتوانند در محیط زندگی خودشان نگه‌داری و مورد آموزش قرار بگیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در تلاش برای ارائه‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم به کودکان اوتیسمی هستیم، افزود: در این راستا، تفاهم‎نامه‌ای را با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به امضاء رساندیم و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تعهد کرده است تا نسبت به آموزش کودکان اوتیسم اقدام کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا