افت بی‌سابقه قیمت سکه و طلا

موبنا – محمدکشتی‌آرای – رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – با اعلام اینکه هفته گذشته قیمت جهانی طلا با بیشترین میزان کاهش طی هفت ماه اخیر همراه بود، اظهار کرد: در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلا ۱۳۱۶ دلار بود که در پایان هفته به رقمی معادل ۱۲۷۴ دلار رسید که نشان دهنده کاهش …

موبنا – محمدکشتی‌آرای – رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – با اعلام اینکه هفته گذشته قیمت جهانی طلا با بیشترین میزان کاهش طی هفت ماه اخیر همراه بود، اظهار کرد: در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلا ۱۳۱۶ دلار بود که در پایان هفته به رقمی معادل ۱۲۷۴ دلار رسید که نشان دهنده کاهش ۴۲ دلاری قیمت طی یک هفته گذشته بوده است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره داشت کاهش ۲۴ هزار تومانی هر قطعه سکه بود که ناشی از کاهش قیمت جهانی طلا است. علاوه بر آن با توجه به همزمانی با محرم و صفر انتظار کاهش قیمت در مورد سکه وجود داشت اما به طور موازی این موضوع با کاهش قیمت طلای جهانی همراه شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در مورد افت شدید قیمت جهانی طلا خاطرنشان‌ کرد: علت کاهش شدید قیمت طلای جهانی بالا رفتن ارزش سهام و نرخ برابری دلار و نیز افزایش میزان عرضه در بازارهای جهانی بود.

کشتی‌آرای همچنین در مورد پیش‌بینی‌ها در مورد بازار طلا و سکه طی هفته‌ آینده عنوان کرد: با توجه به همزمانی با ایام تاسوعا و عاشورا قطعا با کاهش میزان تقاضا همراه خواهیم بود و این مسئله در وضعیت قیمت‌ها اثرگذار است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا