کاهش ۴۰ درصدی خطر سکته مغزی با پیاده‌روی

موبنا – معصومه بهورزنیا اظهارکرد: ۳۰ دقیقه پیاده‌روی با سرعت در هر روز باعث سوزاندن ۲۰۰ کیلو کالری می‌شود. پیاده روی به جز افزایش سوخت و ساز بدن کمک زیادی به کاهش ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن دارد. وی خاطرنشان کرد: کسانی که پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار داده‌اند در مقایسه با …

موبنا – معصومه بهورزنیا اظهارکرد: ۳۰ دقیقه پیاده‌روی با سرعت در هر روز باعث سوزاندن ۲۰۰ کیلو کالری می‌شود. پیاده روی به جز افزایش سوخت و ساز بدن کمک زیادی به کاهش ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن دارد.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار داده‌اند در مقایسه با سایر افراد ۴۰ درصد کمتر به سکته مغزی دچار می‌شوند. علاوه براین پیاده‌روی به کسانی که تصمیم به ترک سیگار گرفته‌اند و یا می‌خواهند اشتهای خود را کنترل کنند نیز کمک بسیاری می‌کند.
او گفت: افراد می‌توانند این زمان ۳۰ دقیقه‌ای را به دو بخش ۱۵ دقیقه‌ای و یا سه بخش ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم کنند.
کارشناس پزشکی ورزشی ابراز کرد: برای تکراری نشدن پیاده روی افراد می‌توانند مسیرهای متنوعی را انتخاب کرده و سعی کنند با گام‌های سریع ضربان قلب خود را بالا ببرند.
بهورزنیا تصریح کرد: بهتر است به جای پیاده روی روی آسفالت زمین‌های خاکی و نرم انتخاب شود؛ چرا که راه رفتن روی آسفالت به کمر و پا فشار وارد می‌کند. کسانی که پیاده روی را جزو برنامه روزانه خود قرار داده‌اند نوشیدن آب را ۲۰ دقیقه قبل از آغاز فعالیت ورزشی خود فراموش نکنند.

این کارشناس در پایان گفت: پیاده روی ورزشی دسته جمعی است به همین دلیل توضیه می‌شود برای افزایش انگیزه و روحیه افراد به صورت گروهی به این ورش بپردازند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا