عبدی: اگر منتقدان هم سرمربی تیم ملی بودند، لیگ را تعطیل می‌کردند

موبنا – تیم ملی فوتبال ایران امروز با تک گل مدافع باتجربه خود یعنی سید جلال حسینی توانست ازبکستان را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شکست بدهد و با کسب سه امتیاز در تاشکند، به صدر جدول گروه A صعود کند. حسین عبدی درباره این پیروزی اظهار کرد: فکر می‌کنم در ابتدا بازی متعادل …

موبنا – تیم ملی فوتبال ایران امروز با تک گل مدافع باتجربه خود یعنی سید جلال حسینی توانست ازبکستان را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شکست بدهد و با کسب سه امتیاز در تاشکند، به صدر جدول گروه A صعود کند.

حسین عبدی درباره این پیروزی اظهار کرد: فکر می‌کنم در ابتدا بازی متعادل بود اما پس از اینکه ما به گل رسیدیم، تمرکزمان در کار دفاعی بیشتر شد و در ادامه هدف‌مان بر این بود که بتوانیم در ضد حملات به گل برسیم. به همین خاطر ازبک‌ها هم حملات خوبی روی دروازه ما ترتیب دادند که با هوشیاری مدافعان ما این موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد.

عبدی اضافه کرد: فکر می‌کنم استراتژی کارلوس کی‌روش این بود که به هر نحوی سه امتیاز را کسب کنیم. استراتژی او هم درست بود. ما در مسیر مقدماتی جام جهانی هستیم و نباید امتیاز به راحتی از دست بدهیم اما فکر می‌کنم اینکه اجازه بدهیم حریف در زمین ما صاحب توپ شود و بازی‌سازی کند، کمی مشکل ایجاد می‌کند. خوشحالیم که ازبک‌ها نتوانستند به گل برسند. حتی روی یک صحنه نگران بودم که فرصت ازبک‌ها به گل تبدیل شود که خوشبختانه با دخالت مدافع ما توپ دفع شد.

عبدی اضافه کرد: از سه بازی گذشته هفت امتیاز را گرفتیم. می‌توانم بگویم نتیجه خوبی گرفتیم و موفق عمل کردیم. با این هفت امتیاز، امید ما برای صعود به جام جهانی زیاد است. امیدوارم در دیدار بعدی مقابل کره جنوبی، بازی خوبی به نمایش بگذاریم و با کسب یک پیروزی دیگر صدرنشین باقی بمانیم.

کارشناس فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتقاد بعضی مربیان باشگاه‌ها از تعطیلات لیگ اظهار کرد: فکر می‌کنم در این میان هم باشگاه‌ها و هم تیم ملی حق دارند. تیم ملی می‌خواهد برنامه‌های آماده‌سازی خودش را دنبال کند اما از طرفی باشگاه‌ها هم وقتی لیگ تعطیل می‌شود، ضرر می‌کنند. به اعتقاد من منافع ملی در ارجحیت است. همه باشگاه‌ها تلاش می‌کنند و بازیکنان را آماده می‌کنند تا در خدمت تیم ملی باشند. بنابراین تیم ملی باید در ارجحیت باشد. این را هم باید بگویم هر یک از این مربیانی که اکنون سرمربی یک تیم باشگاهی هستند هم اگر جای کی‌روش بودند و سرمربی تیم ملی می‌شدند، خودشان هم لیگ را به خاطر برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی تعطیل می‌کردند. بنابراین نباید چشم بسته از خیلی از مسائل انتقاد کنیم.

وی ادامه داد: شاید به کار خیلی از مربیان هم انتقادات وارد باشد اما این انتقادات باید درست و سازنده مطرح شود و این گونه نباشد که بخواهیم دیگران را تخریب کنیم. شما ببینید همه هدف کادر فنی تیم ملی پیروزی در دیدار مقابل ازبکستان بود. حال اگر این اتفاق رخ نمی‌داد و ما شکست می‌خوردیم چقدر حواشی برای تیم ملی ایجاد می‌شد و چقدر انتقاد می‌کردند. این شکست حتی می‌توانست ما را از جام جهانی هم خیلی دور کند اما به هر حال توانستیم و در این دیدار پیروز شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم برای دیدار ایران مقابل کره جنوبی هم یک همبستگی ملی ایجاد شود. همه باید با حمایت از تیم ملی، به بازیکنان روحیه بدهند تا ان‌شاءالله مقابل کره جنوبی هم پیروز شویم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا