مهلت ۲ ساله مجوز حجاب در بسکتبال

موبنا – فدراسیون جهانی بسکتبال سپتامبر ۲۰۱۴ یک مهلت دو ساله را به تمام کشورهای مسلمان داد تا در این زمان بتوانند با برگزاری مسابقات مختلف نظر فیبا را برای گرفتن مجوز قطعی حجاب کسب کنند، اما با گذشت دو سال، فدراسیون بسکتبال ایران تنها یک اردو در کشور ترکیه برای ملی‌پوشان برگزار کرد و نتوانست گام …

موبنا – فدراسیون جهانی بسکتبال سپتامبر ۲۰۱۴ یک مهلت دو ساله را به تمام کشورهای مسلمان داد تا در این زمان بتوانند با برگزاری مسابقات مختلف نظر فیبا را برای گرفتن مجوز قطعی حجاب کسب کنند، اما با گذشت دو سال، فدراسیون بسکتبال ایران تنها یک اردو در کشور ترکیه برای ملی‌پوشان برگزار کرد و نتوانست گام محکمی را برای جلب رضایت فیبا بر دارد. حال با تمام شدن مهلت دو ساله، رئیس فدراسیون بسکتبال ایران مدعی است که اصلاً مهلت دو ساله ای وجود نداشته است و این مهلت را رسانه ها به وجود آورده اند. در سوی دیگر نایب رئیس بانوان مدعی است این مهلت هنوز به اتمام نرسیده است و تا پایان سال میلادی فرصت باقی است!
محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال درگفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هیچ مهلت دو ساله ای از سوی فیبا داده نشده است، بیان کرد: صحبتی از مهلت دو ساله نبوده است. مگر در دو سال چه اتفاقی قرار بود رخ دهد. ارائه دادن یک لباس با پوشش اسلامی یک هفته زمان هم نیاز ندارد چه برسد به ماه و سال! اصلا مهلت دو ساله‌ای در کار نبوده است، از ما نمونه لباس خواستند و ما نیز فرستادیم. این مهلت دو ساله صحبتی بوده که از سوی رسانه‌ها مطرح شده و روی آن مانور داده شد، برای یک نمونه لباس نیازی به دو سال زمان نبوده است.

نایب رییس بانوان بسکتبال نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا از فیبا پیگیر پاسخ قطعی شده‌اند یا خیر؟ اظهار کرد: از رییس فدراسیون پاسخ خود را بگیرید.!

کرم زاده در ادامه گفت‌: اگر فیبا پاسخ خود را درباره مهلت دو ساله داده است، این شامل حال تمامی مسلمانان جهان است نه تنها ایران، ما کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام داده‌ایم و فیلم و عکس‌های بازی‌های لیگ و اردوی ترکیه را برای فیبا ارسال کردیم. محتوای دو نامه‌ای را که از فیبا دریافت کرده‌ایم، این گونه بوده است که با این لباس می‌توانیم در کشور خودمان بسکتبال بازی کنیم.

صحبت های متناقض رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال خود نیز جای تامل دارد. اگر فیبا نمی خواست اجازه حضور به بانوان مسلمان را در رقابت های بین المللی دهد بدون شک این مهلت دوساله را نمی داد.

با پایان مهلت قانونی فیبا، فرصت حضور در میادین بین المللی از بانوان ایران گرفته شد و در این دو سال هیچ بازی تدارکاتی یا تورنمنت ترتیب داده نشد. دختران بسکتبال ایران از این پس نیز تنها باید در دیدارهای دوستانه شرکت کنند و شانس حضور در میادین رسمی را از دست داده‌اند و این شاید باعث بی‌انگیزگی ورزشکاران شود، اما نایب رییس بانوان مخالف این صحبت است و می‌گوید: دلیلی برای بی‌انگیزه شدن وجود ندارد، چرا که ملی‌پوش بودن می‌تواند در رقمِ قراردادهای لیگ برتر تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایسنا، متن زیر بر روی سایت فدراسیون جهانی نشان می دهد که این مهلت دوساله یک مانور رسانه ای نبوده که رئیس فدراسیون آن را تکذیب کرده است.

متن نامه فدراسیون جهانی مبنی بر مهلت دوساله برای بانوان محجبه را در ادامه ملاحظه می کنید.

مهلت 2 ساله مجوز حجاب در بسکتبال
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال ۲۰۱۴
مهلت 2 ساله مجوز حجاب در بسکتبال
مهلت دو ساله فیبا برای گرفتن مجوز قطعی حجاب
مهلت 2 ساله مجوز حجاب در بسکتبال
متن کامل مهلت دوساله بر روی سایت فدراسیون جهانی بسکتبال برای گرفتن مجوز قطعی حجاب
 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا