“ازدواج سپید” نتیجه افزایش سن ازدواج است

موبنا – دکتر محسن آشوری، استاد دانشگاه با بیان این که ازدواج یک پیوند الهی است، گفت: موضوع ازدواج و افزایش سن ازدواج در کشور رابطه بسیار مستقیمی با میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور دارد. وی همچنین در خصوص ازدواج‌های سپید اظهار داشت: ازدواج سپید نتیجه کاهش ازدواج در کشور و افزایش سن ازدواج است. …

موبنا – دکتر محسن آشوری، استاد دانشگاه با بیان این که ازدواج یک پیوند الهی است، گفت: موضوع ازدواج و افزایش سن ازدواج در کشور رابطه بسیار مستقیمی با میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور دارد.

وی همچنین در خصوص ازدواج‌های سپید اظهار داشت: ازدواج سپید نتیجه کاهش ازدواج در کشور و افزایش سن ازدواج است.

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به این که امروزه آمارهای ازدواج رو به کاهش است، عنوان کرد: جوانان امروزی برای ازدواج دارای مشکلاتی هستند که آن‌ها را از پذیرش مسئولیت دور می‌کند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص سن مناسب ازدواج برای افراد در کشور، گفت: بهترین و مناسب‌ترین سن ازدواج برای دختران ۱۸ تا ۲۴ سال و برای پسران بین ۲۴ تا ۲۸ است که مورد تایید حوزه‌های روانشناسی است.

دکترحسین جعفری، رواشناس و کارشناس خانواده نیز با اشاره به این که متاسفانه امروزه معیارهای مردم ایران طبق معیارهای غرب تعیین می شود، گفت: امروزه خانواده‌های ایرانی تمایل چندانی به فرزندآوری ندارند.

وی با اشاره به سن ازدواج جوانان در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر سن میانگین دختران برای ازدواج بالای ۲۸ سال و برای پسران بالای ۳۳ سال است که آمار نگران کننده ای برای آینده کشور به حساب می‌آید.

این کارشناس خانواده با اشاره به بلوغ نکاح جوانان در کشور، گفت: با در نظر گرفتن تمام شرایط در کشور متاسفانه سن ازدواج از سن ازدواج بر اساس بلوغ نکاح بسیار بالاتر است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا