کشف درختان مصنوعی برای شکار پرندگان مهاجر تالاب انزلی

موبنا – اکبر میغی در این رابطه گفت: در حین گشت و کنترل در مناطق حاشیه تالاب تعداد سه اصله درخت که بطور مصنوعی جهت صید پرنده شکاری تعبیه شده بود، شناسایی و تخریب شدند. وی با بیان اینکه بر روی این درختان جهت صید پرنده‌های شکاری تله هایی نصب شده بود، اضافه کرد: در …

موبنا – اکبر میغی در این رابطه گفت: در حین گشت و کنترل در مناطق حاشیه تالاب تعداد سه اصله درخت که بطور مصنوعی جهت صید پرنده شکاری تعبیه شده بود، شناسایی و تخریب شدند.

وی با بیان اینکه بر روی این درختان جهت صید پرنده‌های شکاری تله هایی نصب شده بود، اضافه کرد: در مجموع عرصه را پاکسازی و برای پرندگان امن کردیم.

میغی خاطرنشان کرد: همه ساله تعدادی با شروع فصل شکار افراد سودجو و متخلف اقدام به نصب درختان مصنوعی و تله‌هایی بر روی آن می‌کنند که همیاران محیط زیست و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌، موضوع را بررسی و پیگیری کرده تا از هرگونه تخلف جلوگیری به عمل آورند.

وی در ادامه خبر داد: امروز مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان موفق به کشف و ضبط سه قبضه اسلحه شکاری به همراه متخلف شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی تصریح کرد: متخلفین در فصل شکار ممنوع در محدوده تالاب بین المللی انزلی مبادرت به شکار پرندگان می‌کردند.

وی افزود: این شکارچیان متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان اعزام شدند.

اکبرمیغی با اشاره به اینکه گشت و کنترل از مناطق شهرستان با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم در خصوص گشت‌های تلفیقی با نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در این خصوص صورت پذیرفته تا محیط امن تر را برای پرندگانی که در این عرصه حضور داشتند و خواهند داشت ایجاد شود.

وی گفت تالاب بین المللی انزلی بدلیل شرایط خاص همه ساله میزبان خیل کثیری از پرندگان است که در این عرصه زمستان گذرانی می کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا