آمریکا شهرکسازی‌های جدید اسرائیل را محکوم کرد

موبنا – به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه روند شهرکسازی‌ها گام دیگری است به سوی اشغالگری مستمر و هرگز با آینده اسرائیل به عنوان یک “کشور یهودی و دموکراتیک” همخوانی ندارد. مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: چنین اقداماتی تنها موجب محکومیت بین المللی و دور کردن …

موبنا – به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه روند شهرکسازی‌ها گام دیگری است به سوی اشغالگری مستمر و هرگز با آینده اسرائیل به عنوان یک “کشور یهودی و دموکراتیک” همخوانی ندارد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: چنین اقداماتی تنها موجب محکومیت بین المللی و دور کردن اسرائیل از بسیاری از شرکت‌ها و تردید در پایبندی آن به تحقق صلح از طریق مذاکرات می‌شود.

در این بیانیه آمده است که اقدام اخیر رژیم صهیونیستی شامل ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی در زمین‌هایی است که به اردن نسبت به اسرائیل نزدیک‌تر است و آن امکان ایجاد کشور مستقل فلسطین را دورتر می‌کند.

جامعه جهانی از جمله دولت آمریکا همواره با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری مخالف بوده است اما مقامات آمریکایی این بار لحن تندتری را در قبال دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بکار برده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ادامه روند شهرکسازی‌های جدید بشکل گسترده‌تری به احتمال دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور را آسیب می‌زند.

تونر گفت: موافقت اسرائیل با شهرکسازی‌های “غیر قانونی” با اظهارات دولت سابق اسرائیل مبنی بر اینکه “قصد شهرکسازی‌های جدید ندارد” در تناقض است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا