فروش اکانت بازی، شگردی تازه برای کلاهبرداری

موبنا – سرهنگ حبیب‌الله رجبلی با اشاره به اینکه امروزه خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای در دنیای مجازی با استقبال زیادی، مواجه شده و به امری عادی تبدیل شده است، گفت: برخی از کاربران با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله‌ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش …

موبنا – سرهنگ حبیب‌الله رجبلی با اشاره به اینکه امروزه خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای در دنیای مجازی با استقبال زیادی، مواجه شده و به امری عادی تبدیل شده است، گفت: برخی از کاربران با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله‌ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربری خود می‌کنند.

به گفته وی در میان کاربران نیز، علاقمندان زیادی وجود دارد که حاضرند با خرید اکانت‌های مراحل بالاتر سریع‌تر به مرحله پایانی بازی برسند.

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات گلستان ادامه‌ داد: به همین دلیل برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی‌ها که معمولاً کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ رجبلی به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کنند تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و نوجوانان باید مراقب افراد شیاد و کلاهبردار باشند.

وی در مورد اغفال کاربران اینترنت توسط هکرها به وسیله بازی‌های رایانه‌ای جعلی نیز گفت: بعضی هکرها با انتشار نسخه‌های جعلی بازی که حاوی ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی‌ها پولی پرداخت نمی‌کنند و به صورت غیر مجاز این بازی‌ها را دانلود می‌کنند که این امر می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات مهم کابران را فراهم کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان خاطرنشان‌کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا