نتانیاهو برخی اطلاعات نظامی طبقه‌بندی شده اسرائیل را فاش کرد

موبنا – به گزارش شبکه الجزیره، یوسی میلمان، کارشناس امنیتی اسرائیلی در روزنامه معاریو گفت که این مساله هنگام سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان رهبر حزب لیکود در کنفرانس حامیانش ایراد شده است. نتانیاهو در این سخنرانی در مورد ضرورت ایجاد دیوار حائل با مصر صحبت کرده و در جریان آن برخی …

موبنا – به گزارش شبکه الجزیره، یوسی میلمان، کارشناس امنیتی اسرائیلی در روزنامه معاریو گفت که این مساله هنگام سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به عنوان رهبر حزب لیکود در کنفرانس حامیانش ایراد شده است. نتانیاهو در این سخنرانی در مورد ضرورت ایجاد دیوار حائل با مصر صحبت کرده و در جریان آن برخی اسرار نظامی طبقه بندی شده که سخن گفتن درباره آن به شکل علنی ممنوع شده بود را فاش کرده است.

میلمان که ارتباط محکمی با نهادهای امنیتی اسرائیل دارد، تصریح کرد: نتانیاهو چند روز قبل گفته کرد که “اعضای داعش” چند سال پیش به سمت یک بالگرد نظامی اسرائیلی موشک شلیک کردند و این امر پس از آن صورت گرفته که تعدادی از آنها به اسرائیل نفوذ کردند اما ارتش توانست مهاجمان را از بین ببرد.

میلمان عنوان داشت، رخدادی که نتانیاهو به آن اشاره کرد، در اوت ۲۰۱۱ در اتوبان شماره ۱۲ در مرزهای مصر با شهر ایلات رخ داد که در آن هنگام گروهی از افراد مسلح (که نتانیاهو آنها را داعشی خوانده) از طریق صحرای سیناء به مرزهای اسرائیل نفوذ کرده و به دو اتوبوس و دو خودرو که در این اتوبان در حرکت بود، حمله کردند. چندین ساعت درگیری آنها با نیروهای اسرائیلی در نهایت به کشته شدن شش شهروند اسرائیلی و دو تن از نظامیان انجامید و هفت تن از مهاجمان نیز کشته شدند.

در جریان این درگیری، افراد مسلح موشکی را به سمت بالگرد اسرائیلی شلیک کردند که در آن منطقه درحال پرواز بود و تا به این لحظه مشخص نشده است که آن موشک ضد تانک بود یا موشک ضد هوایی بود اما این موشک به بالگرد اصابت نکرد.

وی تصریح کرد که نتانیاهو به این دلیل این رخداد را فاش کرد که تمایل دارد دیوار امنیتی را در مرزها با مصر ایجاد کند چراکه این دیوار مانع از ورود افراد از سیناء می‌شود و این درگیری نقش مهمی در قانع کردن دولت اسرائیل برای تسریع در ایجاد این دیوار داشت.

میلمان تاکید کرد که روابط امنیتی رایج میان مصر و اسرائیل بسیار حساس است اما برخی از این روابط راه خود را برای انتشار از طریق رسانه بین المللی می یابد و دو هفته قبل عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با بزرگان یهود در نیویورک این همکاری امنیتی میان قاهره و تل آویو را ستود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا