کره شمالی به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست

موبنا – به گزارش پایگاه یو اس نیوز، مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی در آمریکا در گزارشی عنوان کرده پیونگ یانگ درصدد است با انجام یکسری اقدامات که می‌تواند شامل شلیک موشک‌های بیشتر یا اجرای یک آزمایش هسته‌ای دیگر باشد، تکانی اساسی به صحنه سیاسی در آمریکا بدهد. این در حالی است که اگر کره …

موبنا – به گزارش پایگاه یو اس نیوز، مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی در آمریکا در گزارشی عنوان کرده پیونگ یانگ درصدد است با انجام یکسری اقدامات که می‌تواند شامل شلیک موشک‌های بیشتر یا اجرای یک آزمایش هسته‌ای دیگر باشد، تکانی اساسی به صحنه سیاسی در آمریکا بدهد.

این در حالی است که اگر کره شمالی یک آزمایش هسته‌ای دیگر انجام دهد این به منزله سومین آزمایش هسته‌ای این کشور در سال جاری میلادی خواهد بود.

مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی قرار است این گزارش خود را در چند روز آینده رسما منتشر کند با این حال ویکتور چا، یک کارشناس این مرکز به سی ان ان گفت: انجام یک آزمایش بزرگ می‌تواند تلاشی از جانب کره شمالی برای ترساندن رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد.

وی تاکید کرد: کره شمالی به دنبال پنجره‌های مشخصی است که در آنها حداکثر توجه جهان به ویژه آمریکا را به خود جلب کند.

مایکل گرین، یک کارشناس دیگر این مرکز و مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت: من تصور نمی‌کنم که ما بتوانیم بحران هسته‌ای کره شمالی را به شکل دیپلماتیک حل‌وفصل کنیم و این تا حد زیادی واضح است.

وی ادامه داد: همه دولت‌های آمریکا در ۲۰ سال گذشته سعی در اجرای رویکرد دیپلماتیک در قبال مساله کره شمالی داشتند اما این کشور همه آنها را از بین برد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که از مذاکرات مستقیم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در صورت رسیدن به ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا