اوباما: میزبانی‌های المپیک هم مثل فیفا از پیش تعیین‌شده است

موبنا – به گزارش Inside the games، باراک اوباما در تازه‌ترین اظهار نظر خود در مورد میزبانی‌های مسابقات ورزشی صحبت کرد و گفت: به خوبی به یاد دارم کمیته تاثیرگذاری را به کپنهاگ فرستادیم تا برنامه‌های ما را ارائه بدهند. همسرم هم به همراه آن‌ها به آنجا رفت. با این حال فهمیدیم که تصمیمات IOC …

موبنا – به گزارش Inside the games، باراک اوباما در تازه‌ترین اظهار نظر خود در مورد میزبانی‌های مسابقات ورزشی صحبت کرد و گفت: به خوبی به یاد دارم کمیته تاثیرگذاری را به کپنهاگ فرستادیم تا برنامه‌های ما را ارائه بدهند. همسرم هم به همراه آن‌ها به آنجا رفت. با این حال فهمیدیم که تصمیمات IOC (کمیته بین المللی المپیک) شبیه به تصمیمات فیفاست و کمی از پیش تعیین شده است. حتی از مرحله اول هم عبور نکردیم؛ در حالی که تمامی پارامترها را داشتیم. فکر می‌کنم شیکاگو بهترین گزینه برای میزبانی مسابقات بود اما این اتفاق نیفتاد.

در انتخابات المپیک ۲۰۱۶ ریو، شیکاگو در راند اول حذف شد و پایتخت دانمارک برای مرحله بعد انتخاب شد که در نهایت نیز ریو با ۶۶ رای انتخاب شد. برخی‌ها هنوز معتقدند حضور اوباما در کپنهاگ باعث شکست زودهنگام شیکاگو شده است. البته اوباما تنها پنج ساعت در کپنهاگ حضور داشت. اوباما بعد از این اتفاق، در افتتاحیه‌های المپیک لندن، سوچی و ریو شرکت نکرد.

این صحبت‌ها در حالی است که حضور لس‌آنجلس در انتخابات المپیک ۲۰۲۴، تصور ضد آمریکایی بودن IOC را کمی از بین می‌برد. احتمال دارد انتخاب هیلاری کلینتون یا دونالدو ترامپ به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا باعث شود که لابی‌هایی صورت بگیرد تا لس‌آنجلس در انتخابات سال آینده IOC رای بیاورد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا