کرونوس؛ تحفه ای از سرزمین غروب خورشید

موبنا – اسپانیا هم مانند فرانسه، ایتالیا، آلمان و … در صنعت ساعت برندهای پرطرفداری دارد، هر چند بخشی از پروسه تولید آنها به قطعات سوئیسی یا ژاپنی وابسته است اما زبان طراحی و سبک اسپانیایی بویژه طی سالیان اخیر در صنعت ساعت جایگاه مناسبی را بدست آورده است. یکی از برندهای خوش ساخت اسپانیایی …

موبنا – اسپانیا هم مانند فرانسه، ایتالیا، آلمان و … در صنعت ساعت برندهای پرطرفداری دارد، هر چند بخشی از پروسه تولید آنها به قطعات سوئیسی یا ژاپنی وابسته است اما زبان طراحی و سبک اسپانیایی بویژه طی سالیان اخیر در صنعت ساعت جایگاه مناسبی را بدست آورده است.

یکی از برندهای خوش ساخت اسپانیایی “کرونوس” نام دارد. کالرلوس وندرل در سال ۱۹۳۰ برای اولین بار این نام را وارد دنیای ساعت کرد. تاجری از شهر بارسلون که حرفه تولید ساعت سازی به نوعی در خانواده وی از قرن نوزدهم شکل گرفته بود.

237111_271

مهارت های فنی و تجاری وندرل زمینه ساز آن شد تا وی در اندیشه راه اندازی برند شخصی خود در دنیای ساعت باشد. کارلوس با تولید ساعت های دست ساز در کارگاه شخصی اش آغاز کرد. ارتباط تجاری وی با تولیدکنددگان آلمانی و سوئیسی موجب شد تا با شرایط آسان تری بتواند قطعات مکانیکی (موتور) ساعت های خود را تامین کند.

نوشته های مشابه

کیفیت تضمین شده موتورهای سوئیسی و اعتباری که نان این کشور می توانست به محصولات وندرل بدهد موجب شد تا هر چه بیشتر ارتباط خود را با کارخانه های صاحب نام در سوئیس بیشتر کند. با ورود لوئیس فرزند ارشد وندرل به این کسب و کار، زمینه های توسعه و پیشرفت برند خانوادگی آنها فراهم شد.

ماموریت آنها کاملا مشخص شده بود: کرونوس باید به عنوان یک برند سبک و شخصیت ویژه خود را بدست می آورد تا بتواند در میدان رقابت برگ های برنده ای برای ارائه داشته باشد. از این رو آنها هرگز بدنبال ایده تولید انبوه نبودند بلکه ارائه محصولاتی فوق العاده با کیفیت و دارای طراحی بی نقص را در ستور کار خود قرار دادند.

از این رو استفاده از آلبیاژهای تقویت شده، طلا و جواهرات و مواد اولیه کمیاب در محصولات کرونوس به یک قانون کلی تبدیل شد.

هم اکنون کرونوس دامنه تولیدات خود را افزایش داده و انواع محصولات برای مخاطبان را روانه بازار می کند. ساعت هایی که از ۷۹ تا ۴۵۰۰ یورو قیمت دارند. در محصولات کرونوس از موتورهای مرغوب ژاپنی و سوئیسی استفاده می شود که بسته به رده قیمتی امکانات و قابلیت های مختلفی دارند.

 منبع: پول نیوز| نویسنده: سمیه علی اصغری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا