اخراج ۳۰۰۰ نفر در اریکسون

موبنا – این شرکت که در حال انجام تغییر و تحولات گسترده است، همچنین اعلام کرد قصد دارد هزار نفر را در بخش تحقیقات و توسعه در سه سال آینده استخدام کند. یان فراکهایمر، مدیرعامل اریسکون در بیانیه ای اظهار کرد: ما همچنان توجه زیادی به بخش تحقیقات و توسعه داریم و سالهای زیادی است …

موبنا – این شرکت که در حال انجام تغییر و تحولات گسترده است، همچنین اعلام کرد قصد دارد هزار نفر را در بخش تحقیقات و توسعه در سه سال آینده استخدام کند.

یان فراکهایمر، مدیرعامل اریسکون در بیانیه ای اظهار کرد: ما همچنان توجه زیادی به بخش تحقیقات و توسعه داریم و سالهای زیادی است که اکثر کارمندان اریکسون به جای تولید سخت افزار، در بخش طراحی نرم افزار و خدمات کار می کنند.

وی در ادامه افزود: این تدابیر برای تضمین رقابت پذیری بلندمدت اریکسون و همچنین برتری فناوری و خدمات ضروری هستند.

این شرکت در حال حاضر حدود ۱۶ هزار نفر در سوئد و مجموعا ۱۱۶ هزار نفر در سراسر جهان کارمند دارد.

حذف ۳۰۰۰ موقعیت شغلی شامل حذف حدود هزار موقعیت در بخش تولید، ۸۰۰ شغل در بخش تحقیقات و توسعه و حدود ۱۲۰۰ شغل در بخشهای دیگر است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اریسکون قصد دارد شمار موقعیتهای اداری در بخش تحقیقات و توسعه را کاهش دهد اما به توانمندیهای جدید در فناوریهای جدید نیاز دارد و بنابراین ظرف سه سال آینده، حدود ۱۰۰۰ مهندس در سوئد استخدام خواهد کرد که عمدتا از دانشگاهها انتخاب خواهند شد.

شرکت اریکسون قصد دارد هزینه‌های کلی را با کاهش شمار مشاوران و همچنین هزینه‌های عملیاتی، کاهش دهد.

این شرکت اخیرا دوره دشواری را پشت سر گذاشته و هانس وستبرگ، مدیرعامل سابق را در ماه ژوییه پس از هفت سال خدمت، اخراج کرد. تحت مدیریت وی، اریکسون نتوانست در برابر رقیبانی مانند نوکیا، زیمنس و آلکاتل لوسنت به خوبی ظاهر شود و در بازارهای رقابتی و اشباع شده ای مانند اروپا و آمریکای شمالی رشد کند.

 منبع: ایسنا 
دکمه بازگشت به بالا