تاثیر منفی المپیک ریو بر زندگی کودکان و جوانان

موبنا – به‌ گزارش ‌سایت Inside the games، این انجمن با استفاده از آمارها و ویدیوهای گرفته شده در بازی‌های المپیک ریو نشان داده است که در این بازی‌ها به حقوق کودکان و جوانان تعرض شده است. رییس این انجمن در این‌باره گفت‌: با وجود این که بازی‌ها تمام شده است، کمپین حقوق کودکان ما، …

موبنا – به‌ گزارش ‌سایت Inside the games، این انجمن با استفاده از آمارها و ویدیوهای گرفته شده در بازی‌های المپیک ریو نشان داده است که در این بازی‌ها به حقوق کودکان و جوانان تعرض شده است.

رییس این انجمن در این‌باره گفت‌: با وجود این که بازی‌ها تمام شده است، کمپین حقوق کودکان ما، فعالیت‌های خود را صرف کودکان و جوانان کرده است که زندگی آنها تحت تاثیر بازی‌های المپیک ریو قرار گرفته است. ما تلاش می‌کنیم تا با IOC و تمامی سازمان‌های مربوط به برگزاری مسابقات ورزشی بزرگ تماسی بگیریم و از آنها بخواهیم تا حقوق کودکان در طول این بازی‌ها نادیده گرفته نشود.

آمارهای انجمن نشان می‌دهد که ۲۲ هزار خانواده‌ برزیلی در زمان بازی‌های المپیک ریو از خانه های خود بیرون شده‌اند و بسیاری از آنها به خانه‌هایی رفته‌اند که دولت برای آنها در نظر گرفته بوده است.

هم‌چنین آمارها نشان می‌دهد که در زمان بازی‌ها سوء استفاده و بدرفتاری پلیس با کودکان خیابانی افزایش یافته و آمار ضرب و شتم این کودکان توسط پلیس بیشتر شده است. در سال المپیک آمار دستگیر شدگان کودکان و زندانی شدن آنها در مراکز مربوط ۴۸ درصد افزایش داشته است.

انجمن اعلام کرده است که به دلیل شلوغ شدن و شرایط بد در این مراکز آتش سوزی به وجود آمده که بر اثر آن دو جوان کشته شده‌اند و هفت نفر زخمی شده‌اند.

در دو هفته‌ اول مسابقات ۸ نفر به دست پلیس کشته شده‌اند، این‌ در حالی است که توریست‌ها امنیت ریو را خوب ارزیابی کرده‌اند.

پلیس در زمان برگزاری بازی‌ها از نیروی ضربتی برای مقابله با جوانانی که به برگزاری بازی‌ها اعتراض کرده‌اند استفاده کرد و گاز اشک آور، باتوم و …. به کار برده است.

انجمن “زمین انسان‌ها” قصد دارد که آمارها و اطلاعات خود را در اختیار IOC قرار دهد و از این کمیته‌ بخواهد تا بیشتر به حقوق کودکان و جوانان در برگزاری مسابقات ورزشی توجه کنند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا