موبایل نوکیا P1 با نمایشگر ۲K تا پیش از پایان سال عرضه می شود

موبنا – این دستگاه مجهز به چیپست میان رده اسنپدراگون ۴۳۰ و ۳ گیگابایت رم بود که هیچ کدام در حد و اندازه مشخصات یک پرچمدار نیستند. حال شنیده می شود که نوکیا در برنامه های بازگشت خود به بازار موبایل، نقشه تولید یک محصول پرچمدار با نمایشگر ۲K را نیز در سر می پروراند. …

موبنا – این دستگاه مجهز به چیپست میان رده اسنپدراگون ۴۳۰ و ۳ گیگابایت رم بود که هیچ کدام در حد و اندازه مشخصات یک پرچمدار نیستند. حال شنیده می شود که نوکیا در برنامه های بازگشت خود به بازار موبایل، نقشه تولید یک محصول پرچمدار با نمایشگر ۲K را نیز در سر می پروراند.

پیش از این هم گاه زمزمه هایی در خصوص یک تلفن هوشمند با نام نوکیا P1 به گوش رسیده بود، اما از ماه جولای موج اخبار و شنیده ها هر روز بیشتر شد و بسیاری را به این باور رساند که احتمالاً این کمپانی فنلاندی تا پیش از پایان سال جاری چند موبایل هوشمند و تبلت را روانه بازار خواهد کرد.

حال اخباری تازه از کشور چین به گوش می رسد؛ گویا موبایل پرچمدار نوکیا P1 در دو مدل، مجهز به چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۱ و نمایشگر فوق اچ دی پای به میدان رقابت خواهد گذاشت. منبع خبر معتقد است که این دو تلفن هوشمند در مرحله ساخت نمونه اولیه قرار دارند و مهندسین برنامه دارند آنها را با استاندارد ضد آب IP68 به تولید برسانند.

نوکیا برای موبایل رده بالای خود دو سایز نمایشگر به ابعاد ۵.۲ و ۵.۵ اینچ از نوع AMOLED و با کیفیت دو برابر اچ دی (۲K) در نظر گرفته است. بدنه آنها نیز بر خلاف تمام موبایل های هوشمند نوستالژیک این کمپانی، به جای پلی کربنات از فلز ساخته می شود.

در طی سال های گذشته و عصر طلایی موبایل های شرکت فنلاندی، همواره دوربین و قابلیت های عکاسی یکی از برتری های بی چون و چرای این محصولات نسبت به رقبا به حساب می آمده است. حال به نظر می رسد P1 نیز از این قائده مستثنا نخواهد بود و نوکیا قصد دارد حاصل بیش از یک دهه تحقیقات خود روی استفاده از ماده گرافن در تولید سنسورهای CMOS جدید را به موبایل پرچمدارش بیاورد. چنین سنسورهایی می توانند عملکرد بسیار بهتری را در محیط های کم نور از خود بر جای بگذارند.

در هر حال همه این شنیده ها فعلاً در حد شایعه باقی می مانند و علاقه مندان ناچارند تا انتشار اخبار رسمی تر هیجان خود را نگه دارند، تا ببینیم این برند محبوب می تواند بازگشتی شکوهمندانه را رقم بزند یا خیر.

 منبع: دیجیاتو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا