درمان بی‌خوابی با طب اسلامی

موبنا – محمدامین افرا اظهار کرد: بی‌خوابی به دلایل مختلف از جمله فشارهای کاری، تنش‌های اجتماعی، استرس و اختلالات روحی و جسمی، کاهش رطوبت بدن، مصرف مواد مخدر، امواج موبایل، مصرف‌ غذاهای فست‌فود و خشکی مزاج به وجود می‌آید. به گفته وی، رعایت نکاتی ساده به هنگام خواب مانند آرام بودن فضای خانه، دوش آب …

موبنا – محمدامین افرا اظهار کرد: بی‌خوابی به دلایل مختلف از جمله فشارهای کاری، تنش‌های اجتماعی، استرس و اختلالات روحی و جسمی، کاهش رطوبت بدن، مصرف مواد مخدر، امواج موبایل، مصرف‌ غذاهای فست‌فود و خشکی مزاج به وجود می‌آید.

به گفته وی، رعایت نکاتی ساده به هنگام خواب مانند آرام بودن فضای خانه، دوش آب گرم گرفتن، مصرف غذاهای گرم از جمله شیره و حفظ آرامش تاثیر مناسبی بر چگونگی و کیفیت خواب دارد.

افرا تصریح کرد: یکی دیگر از راه‎های درمان بی‌خوابی حجامت است زیرا حجامت باعث شادابی و قوت بدن می‌شود.

وی مصرف غذاهای سرد را عاملی برای خواب آسوده دانست و گفت: اگرچه غذاهای سرد سبب درمان‌ بی‌خوابی می‌شوند ولی صبح با کسالت بیدار خواهند شد و بهتر است از دمنوش‌های آرامش‌بخش مانند به‌لیمو، عطر گیاه اسطوخودوس و عطر گل‌محمدی استفاده کرد و در طی روز کاهو به همراه سکنجبین مصرف شود.

نوشته های مشابه

این متخصص طب اسلامی در استان خاطرنشان کرد: افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از روش سنتی تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در کیفیت خواب‌ خود احساس می‌کنند، به‌گونه‌ای که بدون نیاز به مسکن یا قرص‌های خواب آور به خوابی آرام فرو می‌روند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا