این مرد «کفش برنز» فوتسال جهان را بُرده است

موبنا – تیم ملی فوتسال کشورمان پس از کسب عنوان سومی جام جهانی کلمبیا بامداد دیروز در میان استقبال مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وارد کشور شد. این عنوان در حالی کسب شد که کمتر کسی این نتیجه را پیش‌بینی می‌کرد و حتی خود ملی پوشان هم تنها هدف خود را قرار گرفتن در …

موبنا – تیم ملی فوتسال کشورمان پس از کسب عنوان سومی جام جهانی کلمبیا بامداد دیروز در میان استقبال مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وارد کشور شد.

این عنوان در حالی کسب شد که کمتر کسی این نتیجه را پیش‌بینی می‌کرد و حتی خود ملی پوشان هم تنها هدف خود را قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر عنوان کرده بودند اما تیم ما با فاصله میلیمتری و با شکست ۴ بر ۳ مقابل روسیه از رسیدن به فینال بازماند و در دیدار رده‌بندی با شکست پرتغال به مدال برنز دست یافت.
57356897
احمد اسماعیل‌پور، بازیکن شاخص ایران در این مسابقات درباره کسب مقام سوم به «ایران» گفت: «در ابتدای مسابقات هدف ما رسیدن به جمع چهار تیم برتر مسابقات بود اما شرایط طوری پیش رفت که پس از حذف کردن برزیل این امید را داشتیم که حتی فینالیست هم بشویم اما در بازی مقابل روسیه نتیجه را با بدشانسی واگذار کردیم و نتوانستیم به حق‌مان که فینال بود برسیم اما خوشبختانه توانستیم پرتغال را شکست دهیم و مقام سوم را کسب کنیم.»

تیم ایران در مسابقه نخست مقابل اسپانیا شکست تلخی را پشت سر گذاشت و بازیکنان دوست داشتند در نیمه نهایی به جای روسیه با اسپانیا بازی کنند تا انتقام آن شکست را بگیرند؛ اسماعیل‌پور در این خصوص اظهار کرد: «دلیل باخت بد ما مقابل اسپانیا در بازی نخست انجام ندادن بازی‌های تدارکاتی مناسب بود که‌ این مشکل رفته رفته برطرف و تیم ما بهتر شد و با وجود اینکه از نظر فنی بازی کردن مقابل روسیه برای رسیدن به فینال خیلی بهتر از رویارویی با اسپانیا بود اما به دلیل همان باخت بچه‌ها بیشتر دوست داشتند تا اسپانیا روسیه را شکست بدهد و حریف مرحله نیمه نهایی ما شود و بتوانیم انتقام آن شکست را بگیریم که این طور نشد. با این حال هم روسیه و هم اسپانیا از خوب‌های جهان هستند.»

تیم ما در مرحله مقدماتی در گروه خود سوم شد تا در مرحله حذفی با برزیل برخورد کند، کمتر کسی فکر می‌کرد که بتوانیم برزیل را شکست بدهیم، اسماعیل‌پور در پاسخ به این سؤال که چقدر فکر می‌کردید بتوانید از سد برزیل بگذرید، گفت: «تساوی ما مقابل آذربایجان و سوم شدن در گروه باعث شد که به سخت‌ترین قرعه یعنی برزیل برخورد کنیم. با توجه به بازی‌های نه چندان خوبی هم که در مرحله گروهی انجام داده بودیم همه فکر می‌کردند که این پایان کار ماست و باید از مسابقات خداحافظی کنیم. خودمان هم می‌دانستیم شانس کمی برای پیروزی داریم اما مهم این بود که ما برای همان شانس کم خود تلاش کردیم. خوشبختانه با همدلی که بین بچه‌ها وجود داشت تا آخرین لحظه جنگیدیم و با توجه به اینکه از برزیل عقب هم بودیم توانستیم به بازی برگردیم و برزیل بزرگ را که تنها به قهرمانی فکر می‌کرد با تمام ستاره‌هایش شکست دهیم.»

احمد اسماعیل‌پور یک گل زیبا مقابل روسیه به ثمر رساند که در بین ۱۰ گل برتر جام قرار گرفت. وی درباره این گل اظهار کرد: «در مسابقات لیگ خودمان از این مدل گل زیاد زده بودم اما خوب انعکاس زیادی پیدا نمی‌کند. در بازی با روسیه توپ روی پایم جفت و جور شد و همان جایی رفت که دلم می‌خواست. البته بچه‌های ما گل‌های دیگری هم زده بودند که شایسته این بود در میان گل‌های برتر قرار گیرد. به عنوان مثال گل جاوید به پاراگوئه یکی از این گل‌ها بود. با این حال مسئولان گل من را انتخاب کردند که برایم خوشحال‌کننده بود.»

تیم ایران با وجود کسب مقام سومی، ضعف‌هایی هم داشت که کمتر به آنها پرداخته شد؛ از جمله اینکه با ۲۴ گل خورده دومین تیم ضعیف از این نظر و با دریافت ۱۳ کارت زرد و ۵۵ خطا سومین تیم خشن جام لقب گرفت. ستاره تیم ملی کشورمان در این ارتباط عنوان کرد: «بحث زیاد گل خوردن یک بحث فنی است که کارشناسان باید نظر بدهند اما درباره دریافت کارت زرد زیاد باید بگویم چون تاکتیک تیم ما پرس بازیکنان حریف بود این مسأله باعث شده بود که داوران خطاهای زیادی به نفع حریفان بگیرند. البته آنقدر هم این خطاها خشن نبود و بیشتر خطاهای فنی بود.»

وی درباره استقبال مردم و مسئولان در فرودگاه گفت: «از همه کسانی که برای استقبال ما به فرودگاه آمده بودند تشکر می‌کنم. رسانه‌ها، مسئولان و مردم از ما حمایت خوبی کردند. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد و توجه به فوتسال بیشتر شود تا بتوانیم در مسابقات آینده به جایگاه‌های بهتری برسیم. امیدوارم مسئولان همان‌طور که گفته‌اند بتوانند میزبانی دوره بعد را به دست بیاورند و با تدارک مناسب بتوانیم مقابل تماشاگران خودمان به قهرمانی برسیم. این مسأله باعث می‌شود که خیلی از جوان‌ها به سمت فوتسال کشیده شوند.»

وی درباره پست‌هایی که ملی‌پوشان پیش از بازی با روسیه در فضای مجازی گذاشته بودند و عنوان شده بود که هیچ پاداشی نگرفته‌اند، اظهار کرد: «در فضای مجازی ما پست‌هایی از سوی مردم داشتیم که عنوان شده بود شما ۵ هزار دلار گرفته‌اید و باید هر طور شده روسیه را ببرید که ما هم اعلام کردیم پولی نگرفته‌ایم. این کار ما یک دلنوشته‌ای بود که از طریق آن می‌خواستیم به مردم بگوییم نه آنقدر پولی که شما فکر می‌کنید ما گرفته‌ایم و نه اینکه ما برای پول بازی می‌کنیم. ما فقط برای شاد کردن دل مردم به میدان می‌رفتیم و بهترین پاداش ما پیام‌های شادی و تبریکی بود که از طرف مردم برایمان فرستاده می‌شد و ما را خوشحال و به ما انگیزه می‌داد.»

مؤثرترین بازیکن ایران در این رقابت‌ها از سوی کارشناسان، عنوان سوم بهترین بازیکن جام را هم کسب کرد تا صاحب کفش برنزی شود. اسماعیل‌پور درباره کسب این افتخار عنوان کرد: «بدون تعارف می‌گویم تمام بازیکنان ایران شایسته این عنوان و جایزه بودند اما خدا این عزت را به من داد تا این جایزه نصیب من شود. از این موضوع خیلی خوشحال هستم و این افتخار بزرگی در ورزش ما بود که نصیب من شد. امیدوارم در جام جهانی آینده تیم ایران قهرمان شود و یکی از بازیکنان ما هم برنده توپ طلای مسابقات شود.»

 منبع: روزنامه «ایران»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا