پیشنهاد متحد مرکل برای ترویج “اسلام آلمانی”

موبنا – ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در مطلبی برای روزنامه ولت آم زونتاگ نوشت، موج مهاجران در سال‌های گذشته آلمان را وادار کرده تا در اولویت‌های اجتماعی‌اش تجدید نظر کند. این متحد نزدیک آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خشونتی که در بحث مهاجرتی در جامعه آلمان وجود دارد را محکوم کرد. او با یادآوری تعدی‌های …

موبنا – ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان در مطلبی برای روزنامه ولت آم زونتاگ نوشت، موج مهاجران در سال‌های گذشته آلمان را وادار کرده تا در اولویت‌های اجتماعی‌اش تجدید نظر کند.

این متحد نزدیک آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خشونتی که در بحث مهاجرتی در جامعه آلمان وجود دارد را محکوم کرد. او با یادآوری تعدی‌های جنسی در آلمان و خشونت‌های تروریست‌ها که از سوی اعضای جامعه مهاجر صورت گرفت، گفت که در چنین شرایط بدی باید ارزش‌های لیبرال آلمان پیروز شود.

او نوشت: بدون هیچگونه تردیدی، افزایش رشد مسلمانان در کشور ما امروز یک چالش برای تفکر باز جریان جامعه است. ما نباید در این شرایط تنش‌آلود، جوی ایجاد کنیم که آن افرادی که به درستی با جامعه آلمان یکپارچه شده‌اند احساس بیگانگی کنند.

وزیر دارایی آلمان همچنین حملات بیگانه‌هراسی علیه کمپ‌ها و گسترش احساسات ضد مهاجرتی در آلمان را مردود دانست. شویبله نوشت: به رغم وجود بیگانه‌هراسی، اکثریت آلمان‌ها باید بگویند “بلکه ما می‌خواهیم که مهاجران در میان ما باشند.”

نوشته های مشابه

او مدعی شد که اکثر مسلمانان “کاملا غیر مذهبی” هستند اما با این حال سازگاری اسلام با لیبرال دموکراسی و حقوق بشر “خیلی سخت” است. این وزیر آلمانی با اشاره به عملکرد ۱۰ ساله کنفرانس اسلام آلمانی که برای حذف اختلافات فرهنگی و مذهبی در درون جامعه آلمان تلاش می‌کند گفت که ایجاد “اسلام آلمانی” یک احتمال است.

ولفگانگ شویبله نوشت: ما می‌خواستیم و می‌خواهیم، خصوصا به دلیل ریشه‌های متنوع مسلمانان در آلمان، توسعه اسلام آلمانی و توسعه عزت نفس مسلمانانی که به عنوان مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند را به صورت آزادانه، باز، کثرت‌گرایانه و تحمل‌پذیر ارتقا دهیم.

طبق آمار اصلاح‌ شده، سال گذشته ۸۹۰ هزار پناهجو وارد آلمان شدند و براساس برآوردهای قبلی، یک میلیون و ۱۰۰ پناهجو وارد آلمان شدند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا