تنها ۱۰ درصد موتورسواران فارس مجهز به کلاه ایمنی

موبنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس دیروز و در چهارمین روز از هفته ناجا تأکید کرد که از مهم‌ترین جایگاه‌های انجام امر به معروف و نهی از منکر، مقررات راهنمایی و رانندگی است. «خلیل رضائیان» با گرامی‌داشت هفته ناجا و یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، توجه به اجرایی شدن امر به معروف …

موبنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس دیروز و در چهارمین روز از هفته ناجا تأکید کرد که از مهم‌ترین جایگاه‌های انجام امر به معروف و نهی از منکر، مقررات راهنمایی و رانندگی است.

«خلیل رضائیان» با گرامی‌داشت هفته ناجا و یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، توجه به اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در حوزه راهنمایی و رانندگی را عاملی موثر در کاهش حوادث رانندگی دانست.

او با بیان این‌که همیاران پلیس سهم بسزایی در کاهش تصادفات در استان فارس دارند، لزوم ورود بخش خصوصی به فرهنگسازی و رواج گفتمان فرهنگی را بسیار مهم دانست.

معان استانداری فارس معتقد است که بخش دولتی در همه همایش‌ها به متکلم وحده بدل شده است حال آن‌که این امر کاهش کیفیت همایش‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز از کاهش ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی در این استان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد و در عین‌حال گفت: فارس هم‌چنان رتبه اول معلولیت ناشی از حوادث رانندگی را دارد.

سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» ۲۶ ارگان دولتی را در امر فرهنگسازی دخیل دانست و گفت: امروز در حالی‌که در بعضی مناطق کشور ۱۰۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، بی‌توجهی به این امر در فارس یک مشکل است.

گودرزی میزان استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران در فارس را کمتر از ۱۰ درصد اعلام و یکی از علل آن را کم‌توجهی ارگان‌های ذی‌ربط به انجام وظایف خود در فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی مناسب دانست.

به گزارش ایسنا در این مراسم از شهردار شیراز،‌ مدیرعامل خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز و جمعی از دانش‌آموزان هم‌یار پلیس و نیروهای پلیس راهور، تجلیل شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا