طرح ساماندهی متکدیان کرج مغفول مانده است

موبنا – «محمدصادق باغستانی» اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان در کرج از موضوعاتی است که تا حد زیادی مغفول مانده است. وی ادامه داد: اگر چه طی چند سال اخیر سعی شده متکدیان و به خصوص اتباع بیگانه‌ای که با سوءاستفاده از احساسات مردم از آن‌ها کمک دریافت می‌کنند به کشورهایشان بازگردانده شوند، اما این تلاش‌ها …

موبنا – «محمدصادق باغستانی» اظهار کرد: جمع‌آوری متکدیان در کرج از موضوعاتی است که تا حد زیادی مغفول مانده است.

وی ادامه داد: اگر چه طی چند سال اخیر سعی شده متکدیان و به خصوص اتباع بیگانه‌ای که با سوءاستفاده از احساسات مردم از آن‌ها کمک دریافت می‌کنند به کشورهایشان بازگردانده شوند، اما این تلاش‌ها آن طور که باید و شاید نتیجه‌بخش نبوده است.

باغستانی خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت متکدیان نیازمند عزم جدی مسئولان و اجرای طرح‌های کاربردی است.

این مسئول توضیح داد: بدون شک برای تحقق این هدف اقدامات شهرداری به تنهایی کافی نیست و دستگاه‌های دیگر از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری و کمیته امداد نیز باید وارد عمل شوند.

نوشته های مشابه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج اظهار کرد: برخی از افراد با سوءاستفاده از متکدیان به ویژه کودکان باعث افزایش برخی اعمال بزهکارانه از جمله فروش مواد مخدر و سرقت‌های خرد در جامعه می‌شوند.

باغستانی تصریح کرد: برای مقابله با افزایش شمار متکدیان باید آموزش‌های لازم در این خصوص به شهروندان داده شود.

وی یادآور شد: برخورد احساسی مردم با این افراد نتیجه‌ای جز افزایش تعداد آن‌ها ندارد بنابراین باید این فرهنگ در میان شهروندان جا بیفتد که اگر می‌خواهند به فرد مستحقی کمک کنند باید از نهادهای مربوطه وارد عمل شوند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا