اشتباه بزرگ چین در اتهام‌زنی به سامسونگ برای جمع‌آوری Galaxy Note 7

موبنا، رضا خواجه‌وند – شبکه تلویزیونی CCTV چین روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد سامسونگ با غرور و تکبر فراوان برای بازار چین تبعیض قایل شد و در جریان جمع‌آوری گوشی هوشمند Galaxy Note 7 بین این کشور و دیگر بازارهای جهان فرق گذاشت. این خبر به نقل از دولت چین منتشر شد و رسانه‌های …

موبنا، رضا خواجه‌وند – شبکه تلویزیونی CCTV چین روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد سامسونگ با غرور و تکبر فراوان برای بازار چین تبعیض قایل شد و در جریان جمع‌آوری گوشی هوشمند Galaxy Note 7 بین این کشور و دیگر بازارهای جهان فرق گذاشت.

این خبر به نقل از دولت چین منتشر شد و رسانه‌های خبری اعلام کردند که سامسونگ هیچ گونه طرح فراخوان برای جمع‌آروی گوشی‌های مذکور را در چین به اجرا نرسانده است. ولی این مسئله یکی از اشتباهات بزرگ سامسونگ بود.

شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد این تصمیم را بر اساس طراحی متفاوت گوشی مذکور برای بازار چین اتخاذ کرده است و به عبارت دیگر، عدم فراخوان برای جمع‌آوری گوشی مذکور به معنی اقدامی علیه دولت چین محسوب نمی‌شود. زیرا چین تنها بازاری محسوب می‌شود که گوشی‌های اصلی باتری‌های ساخته شده در شرکت چینی Amperex را شامل می‌شدند.

اشتباه بزرگ چین در اتهام‌زنی به سامسونگ برای جمع‌آوری Galaxy Note 7

این باتری‌ها هم‌اکنون در مدل‌های ایمن شده Galaxy Note 7 هم به کار گرفته می‌شوند و به همین خاطر گوشی‌هایی که از قبل با این باتری‌ها روانه بازار شدند مشکلی ندارند.  باتری‌هایی که باعث آتش‌سوزی Note 7 سامسونگ شد، در یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت کره‌ای موسوم به SDI تولید شده بود. این باتری‌ها به صورت همزمان در دو کشور ویتنام و کره جنوبی تولید می‌شدند.

بر این اساس می‌توان گفت مدل ویژه Galaxy Note 7 که به صورت اختصاصی برای بازار چین عرضه شده بود، به جمع‌آوری برای اصلاح و تعویض باتری نیاز نداشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا