تایید تولد دو نوزاد مبتلا به میکروسفالی در تایلند

موبنا – با تایید ابتلای دو نوزاد به عارضه مادرزادی میکروسفالی در تایلند سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار آن شد تا برای مقابله با ویروس زیکا در منطقه جنوب شرق آسیا اقدامات جدی صورت گیرد. گزارش‌ها حاکیست که این دو نوزاد،‌ اولین موارد ابتلا به عارضه میکروسفالی ناشی از زیکا در منطقه جنوب شرق آسیا …

موبنا – با تایید ابتلای دو نوزاد به عارضه مادرزادی میکروسفالی در تایلند سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار آن شد تا برای مقابله با ویروس زیکا در منطقه جنوب شرق آسیا اقدامات جدی صورت گیرد.

گزارش‌ها حاکیست که این دو نوزاد،‌ اولین موارد ابتلا به عارضه میکروسفالی ناشی از زیکا در منطقه جنوب شرق آسیا هستند و به دنبال آن مسئولان حوزه سلامت آمریکا از تمامی زنان باردار درخواست کردند سفرهای غیرضروری خود را به ۱۱ کشور این منطقه به تاخیر اندازند زیرا خطر آلوده شدن به ویروس زیکا وجود دارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است موارد ابتلا به میکروسفالی از اولین نمونه‌های ناشی از ویروس زیکا در جنوب شرق آسیا بوده و این عفونت ویروسی تهدید جدی برای زنان باردار و جنین آنان به حساب می‌آید. همچنین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا باید اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از شیوع ویروس زیکا، تشخیص و واکنش به آن را با شدت بیشتری ادامه دهند.

به گزارش روزنامه گاردین، ویروس زیکا به صورت گسترده‌ای در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب طی سال گذشته شیوع پیدا کرده و به تازگی در جنوب شرق آسیا مواردی از ابتلا به آن گزارش شده است. از ماه ژانویه در تایلند ۳۴۹ مورد ابتلا به ویروس زیکا تایید شده که ۳۳ نفر آنان زن باردار بوده‌اند.

 منبع: ايسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا