جریمه آلفابت توسط اتحادیه اروپا به جرم رفتار انحصارطلبانه

موبنا – به گزارش اندروید پلیس، گوگل تمامی خدمات محبوب خود را به شدت به آندروید پیوند زده و شانسی برای استفاده از محصولات شرکت های رقیب در محیط این سیستم عامل باقی نگذاشته است. به عنوان مثال می توان به ارائه خدمات جستجوی گوگل به طور پیش فرض، استفاده از خدمات Google Now به …

موبنا – به گزارش اندروید پلیس، گوگل تمامی خدمات محبوب خود را به شدت به آندروید پیوند زده و شانسی برای استفاده از محصولات شرکت های رقیب در محیط این سیستم عامل باقی نگذاشته است.

به عنوان مثال می توان به ارائه خدمات جستجوی گوگل به طور پیش فرض، استفاده از خدمات Google Now به عنوان دستیار صوتی و غیره اشاره کرد.

گوگل همچنین مبالغی به دیگر شرکت های سازنده تلفن همراه می پردازد تا آنها گوگل را به تنها برنامه جستجوگر گوشی های خود مبدل کنند، امری که به مذاق اتحادیه اروپا خوش نیامده است. آنها این رفتار را انحصارطلبانه توصیف کرده اند و درصدد جریمه مالی گوگل هستند.

رگولاتوری های اتحادیه اروپا از آلفابت شرکت مادر گوگل خواسته اند تا نصب جستجوگر گوگل به عنوان جستجوگر پیش فرض را بر روی گوشی های اندرویدی متوقف کند. بر اساس اسناد ۱۵۰ صفحه ای اتحادیه اروپا در این زمینه گوگل حق مجازات یا تهدید شرکت های دیگر در صورت عدم تبعیت از شرایط خود را ندارد.

تحقیقات اتحادیه اروپایی در این زمینه به دنبال شکایت FairSearch آغاز شده است. FairSearch متشکل از گروهی از سازمان هاست که به شدت مخالف انحصارطلبی گوگل در حوزه موتورهای جستجو هستند. از جمله اعضای FairSearch می توان به TripAdvisor، Oracle، Expedia، Nokia و غیره اشاره کرد.

میزان جریمه گوگل هنوز مشخص نشده، اما به نظر می رسد درآمد گوگل از محل تبلیغات AdWords در خاک کشورهای اروپایی، میزان خرید از پلی استور و تبلیغات به نمایش درآمده در برنامه های موبایلی در این زمینه تعیین کننده باشد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا