آیا وزش بادهای شدید پایتخت طبیعی است؟

موبنا – مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه سامانه‌های هواشناسی با فرکانس یک هفته‌ای تا ۱۰ روزی از کشور عبور می‌کنند گفت: در هنگام تغییر فصل این سامانه‌های هواشناسی(بادهای شدید) طبیعی است و امیدواریم که با افزایش تعداد این سامانه‌های هواشناسی در کشور بارندگی ایجاد شود. وی ادامه داد: گاهی …

موبنا – مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه سامانه‌های هواشناسی با فرکانس یک هفته‌ای تا ۱۰ روزی از کشور عبور می‌کنند گفت: در هنگام تغییر فصل این سامانه‌های هواشناسی(بادهای شدید) طبیعی است و امیدواریم که با افزایش تعداد این سامانه‌های هواشناسی در کشور بارندگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: گاهی با گذر موج‌های هواشناسی در کشور ممکن است پایتخت نیز تحت تاثیر قرار گرفته و مانند موجی که دیروز از کشور عبور کرد و سبب بارش باران در شمال کشور و همچنین کاهش دما شد، در برخی نقاط نیز وزش باد را ایجاد کرد.

وظیفه تصریح کرد: در داخل شهر به علت وجود ساختمان‌ها ضریب اصطکاک بالاست و وزش بادها خیلی محسوس نیست ولی در مناطق پیرامون شهر سرعت وزش باد بیشتر است.

وی افزود: صبح پنجشنبه سرعت وزش باد در مهرآباد به ۱۵ متر بر ثانیه و حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت بود.

وظیفه در پایان همچنین در مورد وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه ۱۱ مهر، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۱۲ مهر، کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌یینی می‌شود.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا