داور ایران و کره نامتعادل بود/ شباهت ایران با عراق بیشتر از دیگر کشورهاست

موبنا – پس از صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران به دیدار پایانی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا، با تبریک به مردم ایران اظهار کرد: فرزندان این مملکت در بازی روز گذشته جانانه جنگیدند و افتخار بزرگی را برای این کشور کسب کردند. از مردم بابت دعای خیرشان تشکر می کنم و از از رسانه‌ها ممنونم …

موبنا – پس از صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران به دیدار پایانی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا، با تبریک به مردم ایران اظهار کرد: فرزندان این مملکت در بازی روز گذشته جانانه جنگیدند و افتخار بزرگی را برای این کشور کسب کردند. از مردم بابت دعای خیرشان تشکر می کنم و از از رسانه‌ها ممنونم که بازی به بازی کمک و حمایت شان را از ما بیشتر کردند و انرژی مضاعف و انگیزه به بازیکنان ما دادند تا برای اعتلای نام کشورمان بیش از گذشته تلاش کنند.
وی از زحمات فریدون معینی تشکر کرد و ادامه داد: کسب این افتخار و راه‌یابی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا را به فریدون معینی، پیشکسوت محترم فوتبال تقدیم می‌کنم که در کمیته فنی و جوانان فدراسیون فوتبال زحمات زیادی را برای تیم های رده های پایه می کشد. او در تیم ملی نوجوانان از هیچ حمایتی دریغ نکرد و حضور انگیزه زیادی به ما داده است.

او کره شمالی را تیم سخت کوشی دانست و گفت: همانطور که خیلی ها این بازی را دیدند، کره شمالی تیم سر سخت و سخت کوشی بود. از قبل هم پیش بینی کرده بودیم که بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. بازیکنان مان انگیزه زیادی داشتند و با توجه به برنامه‌های ما توانستند بازی را کنترل و موقعیت گل ایجاد کنند. نیمه اول خیلی خوب بویم و موقعیت گل ایجاد کردیم. دو موقعیت مسلم گلزنی داشتیم که یکی به تیر دروازه خورد و دیگری را هم از دست دادیم و با همان یک گل به رختکن رفتیم.
چمنیان درباره نیمه دوم دیدار با کره شمالی و قضاوت داور این مسابقه نیز یادآور شد: پیش بینی کردیم که کره شمالی با توجه به دریافت یک گل شروع نیمه دوم را هجومی آغاز کند و فشار زیادی را بیاورد. با توجه به بازیکنان قد بلندی که در خط حمله داشتند رو به بازی هوایی آوردند. این موضوع کار را برای ما سخت کرد و ما وادار به عقب نشینی شدیم. به نظرم داور هم نامتعادل بود. نمی‌دانم چرا داور قضاوت مناسبی نداشت و آن پنالتی رخ داد و کار برای ما سخت شد.
سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران گفت: پس از دریافت گل در دقایق پایانی که همیشه در بازی های قبل مانند دیدار با عربستان هم خوب بودیم و گلزنی کرده بودیم، فرصت گلزنی ایجاد کردیم اما متاسفانه باریکنان ما فرصت ها را از دست دادند تا کار به ضربات پنالتی رسید. پیش از بازی ضربات پنالتی بازی عمان و کره شمالی را هم دیده بودیم و فکر می‌کنم دروازه‌بان ما به خوبی از نحوه ضربه زدن بازیکنان این تیم شناخت داشت. دو پنالتی را به خوبی گرفت که یکی را داور به کره شمالی هدیه کرد و این فرصت را به آنها داد که به بازی برگردند. خوشبختانه بازیکنان ما با تمرکز بالا بازی را به نفع خودمان تمام کردند و به فینال این مسابقات صعود کنیم.

او همچنین درباره دیدار پایانی مقابل عراق و شناختش از این تیم نیز اظهار کرد: در برنامه های تمرینی خودمان این هدف را ترسیم کرده بودیم که بازی به بازی جلو بیاییم و هر بازی ما استراتژی مخصوص به آن بازی را دنبال می کنیم. دورادور نسبت به عراق شناخت داریم اما سعی کردیم پیش از هر بازی تمرکزمان فقط روی آن بازی باشد بیشترین تمرکز ما در چند روز گذشته روی کره شمالی بود و در دو روز گذشته می توانیم بازیکنان را با عراق آشنا کنیم.
چمنیان در واکنش به اینکه کارشناسان فوتبال معتقدند ایران و عراق از نظر فوتبال شباهت هایی بسیاری به هم دارند، گفت: مسلما شباهت هایی وجود دارد که مربوط به غرب آسیا است و حتی نسبت به کشورهای شرق آسیا و حتی حوزه خلیج فارس شباهت بیشتری نسبت به ایران دارد. تیم عراق فیزیکی است و بازیکنان درشت هیکلی دارد؛ بعید نیست که بازیکن صغر سن هم در ترکیب آن ها وجود داشته باشد؛ البته کنترل آن بر عهده ما نیست. همانطور که کره شمالی هم چند بازیکن بزرگ داشت. مطمئنم که بازیکانمان با این اراده که تا به صبح حال داشتند، در دو روز باقی مانده علاوه بر ریکاوری با تمرکز بالایی قهرمانی را هم کسب کنیم.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا