مدت‌هاست از خانه‌ام رانده شده‌ام

موبنا – کنسرت گروه “ناگفته” به سرپرستی شهرام و حافظ ناظری با حضور داریوش مهرجویی، رضا عطاران و نیکی کریمی پس از ۲ ساعت تأخیر ساعت ۱ بامداد روز جمعه ۹ مهرماه در مرکز همایش‌های سالن خلیج‌فارس کیش برگزار شد. این برنامه که قرار بود در تالار بزرگ شهر اجرا شود، به دلیل ناهماهنگی و …

موبنا – کنسرت گروه “ناگفته” به سرپرستی شهرام و حافظ ناظری با حضور داریوش مهرجویی، رضا عطاران و نیکی کریمی پس از ۲ ساعت تأخیر ساعت ۱ بامداد روز جمعه ۹ مهرماه در مرکز همایش‌های سالن خلیج‌فارس کیش برگزار شد.

این برنامه که قرار بود در تالار بزرگ شهر اجرا شود، به دلیل ناهماهنگی و هم‌زمان شدن با یک کنسرت دیگر به مرکز همایش‌ها منتقل شد. بااین‌حال بیش از هزار نفر ۲ ساعت تأخیر ایجادشده را برای اجرای شهرام ناظری و گروه وی تحمل کردند.

در ابتدای این کنسرت شهرام ناظری ضمن تشکر و خیرمقدم از استقبال گسترده مردم، از ناهماهنگی‌های پیش‌آمده عذرخواهی کرد و گفت: بابت اینکه وقت شما دوستداران هنر تا این حد به هدررفته عذرخواهی می‌کنم، البته ما نیز در وضعیت مشابهی بودیم.

وی ناهماهنگی‌های موجود در برنامه‌ها را یک مسئله همیشگی خواند و گفت: همه با این وضعیت آشنا هستیم، زیرا همیشه این ناهماهنگی‌ها و تأخیرها وجود دارد.

هنر به همت شخصی افراد پیش می‌رود

ناظری در ادامه گفت: ما دوست نداریم حداقل در برنامه‌های هنری چنین اتفاقاتی رخ دهد، اما چیزی که من طی این سال‌ها به خاطر می‌آورم، این است که همیشه همین‌طور بوده چراکه هیچ‌وقت یک مقررات و نظم درست برای این مسائل وجود نداشته است.

او مشکلات حوزه هنر را در ایران بی‌شمار خواند و گفت: مدت‌هاست که از خانه خودم یعنی صداوسیما آواره شده‌ام. همه این‌ها مسائلی است که باعث می‌شود که گاهی برخی از دوستان بپرسند که چرا هنوز در ایران حضور دارید؟ متأسفانه همیشه مشکلات و فشار روحی در ایران وجود دارد، زیرا به هر حال هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای مسائل فرهنگی واقعی نیست و اگر اتفاقی افتاده است هم به همت شخصی افراد بوده که باعث شده هنر در سخت‌ترین شرایط پیش برود.

ناظری ادامه داد: به امید روزی که سالن‌های مناسب برای هنر ایجاد شود و دولت تسهیلاتی را از نظر بودجه فراهم کند تا مردم سهل‌تر و راحت‌تر بتوانند به کنسرت‌ها بیایند. زمانیکه من در پاریس کنسرت می‌دادم، شاهد بودم که قیمت کارهای هنری برای مردم بسیار ارزان بود، زیرا دولت به این بخش یارانه می‌داد؛ زیرا دولت سعی داشت که مردم عامه را به سمت هنر سوق دهد. اغلب کشورها در عرصه‌های هنری بسیار کمک می‌کنند تا مردم با ارزان‌ترین قیمت و سالن‌های مناسب به کنسرت‌ها بیایند. امیدوارم روزی اتفاقات مناسب هنری در کشور ما نیز رخ دهد.

وی در ادامه از هنرمندان حاضر در جمع تشکر کرد و آنان را باعث دلگرمی خود و گروه دانست.

نخستین اجرای گروه با تک‌نوازی ویلن آغاز شد که طنین دلنوازی ایجاد کرد. این قطعه که فصل یک آلبوم «ناگفته» به نام «آفرینش» است، با آواز ناظری ادامه یافت.

متأسفانه عده‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند

ناظری پیش از شروع قطعه دوم از آلبوم “ناگفته‌ها” از کسانی که برای برپایی این کنسرت تلاش کرده بودند تشکر کرد و گفت: طبیعی است که برنامه‌های این‌چنینی با دشواری زیادی انجام می‌شود. زیرا یک عده همواره برای برپایی چنین برنامه‌هایی زحمت می‌کشند و کمک می‌کنند، اما عده دیگری سنگ‌اندازی می‌کنند. متأسفانه گاها این جدال و این مخالفت‌ها باعث مشکلاتی می‌شود و عموماً مشکلات سر این مسائل است. در هر صورت این‌ها تناقضاتی است که ما با آن بزرگ‌شده‌ایم و با آن آشنا هستیم.

وی قسمت بعدی برنامه را قسمت اصلی آلبوم “ناگفته” خواند و بخش‌هایی از شعر این قسمت را خواند و آن را تقدیم به حضار کرد.

وی با اشاره به استاندارد نبودن سالن اجرا گفت: متأسفانه من اینجا حسرت می‌خورم وقتی می‌بینم آکوستیک درست نیست و صدای دلنواز موسیقی آن‌چنان باید به شما نمی‌رسد. طبیعتاً این سالن اصلاً برای این کار طراحی نشده، البته تمام سالن‌های کشور و از جمله تهران نیز این مشکل را دارند و تنها تالار وحدت دارای استاندارد نسبی است.

وی افزود: تالار وحدت تنها سالن استاندارد است که آن‌هم با ظرفیت ۷۰۰ نفر متعلق به ۵۰ سال پیش است. این ظرفیت اندک هم به دلیل آن است که در آن دوران جمعیت بسیار کمتر بوده و حتماً استقبال از موسیقی تا این اندازه نبوده است، اما متأسفانه از آن زمان سالن مناسبی ساخته نشده است؛ لذا این نقص‌ها باعث حسرت ما می‌شود که صدای موردنظر به علاقه‌مندان نمی‌رسد.

ناطری ادامه داد: همه ما با این ضعف‌ها ساخته‌ایم و باید بسازیم، البته شاید در آینده سالن‌های درست و آکوستیکی ساخته شد.

وی قسمت آخر اجرا را به نام ” آب حیات عشق” معرفی کرد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا