قدردانی امامی کاشانی از رهبری به جهت توصیه انتخاباتی به احمدی‌نژاد

موبنا – آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: همچنین رهبر انقلاب دو نامه به جوانان غرب و نکوهش گروه‌های تکفیری که انحراف از اسلام را دامن می‌زنند نوشته‌اند که تشکر می‌کنم،‌ امروز جهان اسلام گرفتار مسلمانانی شده است که از کفار پشتیبانی می‌کنند. وای از عرب طاغی و یاقی. وی …

موبنا – آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: همچنین رهبر انقلاب دو نامه به جوانان غرب و نکوهش گروه‌های تکفیری که انحراف از اسلام را دامن می‌زنند نوشته‌اند که تشکر می‌کنم،‌ امروز جهان اسلام گرفتار مسلمانانی شده است که از کفار پشتیبانی می‌کنند. وای از عرب طاغی و یاقی.

وی ادامه داد: امروز گروه‌های تکفیری توسط دولت سعودی در کشورهای اسلامی بسیج شده‌اند و این مصیبت را ایجاد کرده‌اند. این مسئله، مشکل بزرگی است. حال باید چه کرد؟ باید منتظر فرج ماند و تسلیم گناه و فساد نشد. نسبت به فرج آن حضرت نباید شک و تردید کرد. دعا و توجه به ولی‌عصر در دنیای تاریک امروز، امیدوارآور است، ولایت فقیه یکی از مصادیق این امیدواری است، آینده‌نگری و فکر کردن براساس مبانی فقهی توسط ولی فقیه انجام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران هفته دفاع مقدس را تکریم کرد و افزود: شهادت شهداء برای توجه به راه امام حسین و توجه به حضرت ولی عصر (عج) بود. حرکت نیروی انتظامی برای پاسداری از ارزش‌های جامعه و امنیت جامعه است. نیروهای مسلح نیز بر همین اساس و پایه خدمت می‌کنند. حرکت نظام به سوی ظهور امام زمان (عج) است. برای شهدای هفته دفاع مقدس و شهدای حرم اهل بیت از پیشگاه طلب اعتلاء مقام می‌کنم. برای پدران، مادران، همسران و فرزندان اجر و صبر مسئلت دارم. برای نیروهای نظامی، انتظامی و مسلح از پیشگاه طلب سلامت، توفیق و خدمت بیشتر به نظام اسلامی را دارم.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: امروز سالروز شهادت سلطان علی محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان است. ایشان در این شهر نماز جمعه خواند و سخن از حکومت اسلامی کرد. به این امام‌زاده بزرگوار و یاران و اصحاب شریف ایشان احترام و تعظیم می‌کنم. امیدوارم ایران و سایر کشورهای اسلامی در سایه اهل بیت پیامبر در امن و امان با اقتدار و شوکت بیشتری باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی زنان و دختران نباید تسلیم بی‌بند و باری شوند. افراد نباید تسلیم جاه‌طلبی و دنیاطلبی شوند. امیدوارم دختران و جوانان از بی‌عفتی و گناه اجتناب کنند تا سعادت‌مند شوند.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران با خواندن بخش‌هایی از وصیت‌نامه امام حسین(ع) به تبیین اهمیت عزاداری امام حسین (ع) و گریه بر آن حضرت، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداخت و افزود: نظر سیاسی آن زمان پخش می‌کردند و بر اساس همان نظر مردم را نسبت به حضرت حسین گمراه می‌کردند این بود که یزید لعنت‌الله علیه حاکم اسلامی است و حسین (ع) بر علیه حاکمیت جامعه اسلامی قیام کرده است.

وی افزود: امر به معروف یک اصل اسلامی است و اسلام بر این اصل، استوار است. علاوه بر اینکه خود آدمی باید دلپاکیزه داشته باشد و اعمال پاکیزه انجام دهند باید جامعه را هم بسازد. نباید در جامعه گناه و فساد باشد و تمام هدف امام نیز همین بود. در حادثه عاشورا بر هم زدن حکومت و احیای امر به معروف و نهی از منکر منحصرا کار امام حسین(ع) بود و دیگران نمی توانستند چنین کنند. در برخی مسائل انسان‌های بالا باید نهی از منکر و امر به معروف کنند.

امام جمعه موقت تهران در روایت آمده است که ائمه هدی در شب‌های جمعه ارواح‌شان می‌رود به عرش و همچنین در لیالی قدر و بعد بر می‌گردد. اگر چنین نباشد علم آنان به فرموده امام صادق، تمام می‌شود. رفتن به عرش و برگشت از آن موجب فهم انسان از نقشه جهان می‌شود. امام حسین (ع) همینطور بود. سیر به عالم بالا در عاشورا افزون بر لیالی قدر و شب‌های جمعه است. امام حسین در عرش سیر کرد و با تماس به مقامی که کانون تصمیم‌گیری‌هاست همه امور را از جمله شهادت خود و یارانش را مشاهده کرد.

وی گفت: مجالس عزادارای باید در دایره شعاع حسینی و در برابر خورشید تابان کربلا باشد یعنی روی مردم اثر معروف و رد از منکر گذارد. در قلب انسان توجه به معارف و خدا اثر بگذرد. اگر در دل ما چنین توجهی ایجاد نشد، عزاداری‌مان ابتر خواهد بود. خودمان باید منکر و گناه را ترک کنیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا