پیش بینی کاهش قیمت نفت در صورت شکست مذاکرات الجزایر

موبنا – شبکه خبری سی ان بی سی گزارش داد که کارشناسان بازار نفت پیش بینی کردند که چنانچه اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، الجزایر را بدون وعده دستیابی به توافقی ترک کنند، قیمت‎های نفت ممکن است به ٤٠ دلار یا پائین‎تر کاهش یابد. وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک عصر امروز …

موبنا – شبکه خبری سی ان بی سی گزارش داد که کارشناسان بازار نفت پیش بینی کردند که چنانچه اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، الجزایر را بدون وعده دستیابی به توافقی ترک کنند، قیمت‎های نفت ممکن است به ٤٠ دلار یا پائین‎تر کاهش یابد.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک عصر امروز چهارشنبه (هفتم مهر ماه) در پایان اجلاس دو روزه مجمع بین‎المللی انرژی، در باره توافق احتمالی برای کاهش تولید نفت تا یک میلیون بشکه در روز، ملاقات می‌کنند.

به گفته حلیمه کرافت، رئیس بخش راهبرد جهانی کالاها در موسسه «آر بی سی کاپیتال مارکتز»، به نظر می رسد که اعضای اوپک به هیچگونه توافق پایدار و استواری نخواهند رسید، اما می توانند به نشست رسمی اوپک در ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) امیدوار باشند.

وی افزود: وزیران اوپک می توانند در پایان این نشست بگویند که اتفاق نظر دارند و تنها باید جزئیات این توافق را تعیین کنند. اما نشست اوپک به هر حال می تواند عامل محرکی برای قیمت‎ها باشد.

ایران و عربستان تولید کنندگان عمده اوپک روز سه‎شنبه، امیدواری اندکی برای دستیابی به توافق باقی گذاشتند.

به گفته این کارشناس بازار نفت، مذاکرات الجزایر، با توجه به ملاقات مقام های ایران و سعودی در وین، پیش از نشست الجزایر، جدی شده بود.

وی افزود: هنگامی که سعودی‎ها وادار به کاهش حقوق و دستمزد کارکنان بخش دولتی به میزان ٢٠ درصد می شوند، آشکار می شود که آنها با چالش‎ها و دشواری‎هایی روبرو هستند.

جان کیلداف، از موسسه اگین کاپیتال، نیز انتظار توافقی در الجزیره را ندارد. به گفته وی اگر نشانه ای از توافق پدیدار نشود، قیمت نفت ممکن است بسیار سریع به زیر ٤٠ دلار در هر بشکه برسد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا