رژیم در فضای مجازی چیست؟

موبنا – اعظم سمنی با بیان اینکه نیازی نیست افراد ۲۴ ساعته آنلاین و برخط باشند، تاکید کرد: در جامعه امروزی همه عادت کرده‌ایم در محل کار، خانه و حتی در محیط بیرون آنلاین باشیم و این در حال ‌است که هیچ ضرورتی بر انجام این کار نیست و باید ساعت مشخصی را صرف فضای …

موبنا – اعظم سمنی با بیان اینکه نیازی نیست افراد ۲۴ ساعته آنلاین و برخط باشند، تاکید کرد: در جامعه امروزی همه عادت کرده‌ایم در محل کار، خانه و حتی در محیط بیرون آنلاین باشیم و این در حال ‌است که هیچ ضرورتی بر انجام این کار نیست و باید ساعت مشخصی را صرف فضای مجازی کنیم.

وی ادامه داد: ما به‌طور ناخودآگاه عادت کرده‌ایم در همه شبکه‌های مجازی عضو شویم و صفحات متفاوت و متنوعی را چه در سایت‌ها و چه در کانال‌ها دنبال کنیم. به‌عنوان مثال در چند کانال خبری عضو هستیم این موضوع در حالی‌ است که بسیاری از آن‌ها اخبار یکسانی را منتشر می‌کنند و باید کانال‌هایی را انتخاب کنیم که به آن‌ها احتیاج داریم و از آنجایی که نیاز خبری نیاز همه انسان‌ها است، اگر این نیاز با عضویت در یک کانال برطرف می‌شود عضویت در کانال دوم اسراف در انرژی و زمان است.

این کارشناس با بیان اینکه با مدیریت زمان می‌توان از بسیاری از بی‌توجهی‌هایی که امروزه در خانواده‌ها انجام می‌شود جلوگیری کرد، افزود: چه بسیار بی‌توجهی‌هایی که به خانواده صورت گرفته است فقط برای اینکه سرمان در گوشی‌های‌مان بوده است باید ساعات مشخصی از روز را صرف خانواده کنیم، گوشی تلفن‌همراه را کنار بگذاریم و با خانواده صحبت کنیم امروزه زمان زیادی از وقت‌مان را صرف گفت‌وگو با افراد مجازی می‌کنیم و افراد حقیقی زندگی خود را فراموش می‌کنیم، در حالی ‌که می‌دانیم بسیاری از گفت‌وگوها تنها اتلاف وقت است و هیچ نتیجه‌ای را نیز به دنبال نخواهد داشت.

سمنی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه‌حل این موضوع و خارج از شدن از جو فضای مجازی این است که به فکر یک جایگزین مناسب باشیم و شاید این بهترین راه باشد همه چیز ما در فضای مجازی وارد شده است. اما این تصور که برای برطرف‌کردن نیازهای‌مان حتما باید به اینترنت وصل شویم، غلط است. رسانه‌های متعددی در اطراف ما است و هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارد. باید با شناخت از کارکرد هرکدام از این رسانه‌ها، به آن‌ها مراجعه کنیم و به عنوان مثال تصمیم بگیریم از همین امروز یک ‌دهم زمانی را که صرف پرسه‌زنی در فضای مجازی می‌کنیم، کتاب بخوانیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا