۱۰۰ هزار پناهجوی زیر پنج سال در آلمان زندگی می‌کنند

موبنا – به گزارش گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” در روزنامه خود اعلام کرد، بیشتر پناهجویان حاضر در آلمان که زیر سن قانونی هستند، در ایالت نورد راین وستفالن زندگی می‌کنند. این گروه رسانه‌ای آماری را منتشر کرده که دولت آلمان در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب سبزهای آلمان در مجلس فدرال این کشور (بوندس …

موبنا – به گزارش گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” در روزنامه خود اعلام کرد، بیشتر پناهجویان حاضر در آلمان که زیر سن قانونی هستند، در ایالت نورد راین وستفالن زندگی می‌کنند.

این گروه رسانه‌ای آماری را منتشر کرده که دولت آلمان در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب سبزهای آلمان در مجلس فدرال این کشور (بوندس تاگ) در این باره اعلام کرده است.

بر مبنای آمار ارائه شده، در ایالت نورد راین وستفالن که پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است، حدود ۷۶ هزار پناهجو زندگی می‌کنند که سن‌شان زیر ۱۸ سال است. پس از آن، ایالت‌های بادن وورتمبرگ، بایرن و نیدرزاکسن هستند که به ترتیب ۳۸ هزار، ۳۵هزار و چهارصد و ۳۳ هزار پناهجوی زیر سن قانونی در آنها زندگی می‌کنند.

در آمارهای ارائه شده از طرف دولت آلمان همچنین آمده است که از مجموع ۳۰۰ هزار پناهجوی زیر ۱۸ سال که در آلمان زندگی می‌کنند، سن حدود ۴۶ هزار نفرشان زیر دو سال است و بیش از ۵۵ هزار تن نیز سن‌شان بین سه تا پنج سال است. البته در این آمار کودکانی که به تنهایی سفر کرده و خود را به آلمان رسانده‌اند، به حساب نیامده‌اند.

در آمارهای مربوطه، در مرحله نخست، کودکان سوری و سپس عراقی و افغانستانی به چشم می‌خورند.

حزب سبزهای آلمان از دولت برلین به خاطر رفتار نادرست با کودکان پناهجو انتقاد کرده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا