ورزش اثرات منفی کمبود خواب را کاهش می‌دهد

موبنا – به‌ گزارش ‌سایت MNT، کمبود خواب شدید با افزایش احتمال چاقی مفرط و اضافه وزن همراه است. کمبود خواب بر ترشح هورمون “اندوکانا بینوئید” تاثیرگذار است. بر هم خوردن تعادل این هورمون در بدن باعث می‌شود که فرد به غذاهای پر کالری رو بیاورد و بیشتر غذا بخورد. ورزش در کنار فواید مختلفی …

موبنا – به‌ گزارش ‌سایت MNT، کمبود خواب شدید با افزایش احتمال چاقی مفرط و اضافه وزن همراه است. کمبود خواب بر ترشح هورمون “اندوکانا بینوئید” تاثیرگذار است. بر هم خوردن تعادل این هورمون در بدن باعث می‌شود که فرد به غذاهای پر کالری رو بیاورد و بیشتر غذا بخورد.

ورزش در کنار فواید مختلفی که دارد، باعث کمتر شدن تاثیرات منفی کمبود خواب می‌شود و هورمون‌های مربوط به گرسنگی را متعادل می‌کنند.

نتایج این مطالعات در مجله تخصصی روانشناسی – عصبی منتشر شده است.

بررسی‌های جدید نشان داده است که کمبود خواب تا ۸۰ درصد میزان “اندوکانا بینوئید” را در خون افزایش می‌دهد. هنگامی که فرد ورزش می‌کند این میزان متعادل‌تر می‌شود. ورزش همچنین میزان استرس در بدن را کاهش می‌دهد.

بررسی‌های گذشته نیز نشان داده بود که کمبود خواب ممکن است به بیماری آلزایمر منتهی می‌شود و ورزش خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا