شایع ترین مشکلات چشمی با سبک زندگی امروز

موبنا – سید فرزاد محمدی مدیر دفتر پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت؛ گفت: خشکی چشم و پیرچشمی از شایع ترین اختلالات بینایی در کشور ما محسوب می شود. وی با تاکید بر تاثیر مستقیم زندگی دیجیتال در ایجاد عارضه خشکی چشم افزود: امروزه با افزایش فعالیت های چشمی و آلودگی هوا این …

موبنا – سید فرزاد محمدی مدیر دفتر پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت؛ گفت: خشکی چشم و پیرچشمی از شایع ترین اختلالات بینایی در کشور ما محسوب می شود.

وی با تاکید بر تاثیر مستقیم زندگی دیجیتال در ایجاد عارضه خشکی چشم افزود: امروزه با افزایش فعالیت های چشمی و آلودگی هوا این بیماری رشد چشمگیری داشته که خشکی چشم با تاثیر بر کیفیت زندگی بیمار احساس کلافگی و خستگی ایجاد می کند.

این فوق تخصص قرنیه با بیان اینکه شیوع بیماری خشکی چشم در ایران بین سال های ۴۰ تا ۶۴ سالگی ۹۰ درصد است، تصریح کرد: خشکی چشم در زنان به دلیل تغییرات هورمونی در میانسالی و شیوع بالاتر بیماری های خودایمنی مانند رماتیسم بیشتر مشاهده می شود.

وی درباره بیماری پیر چشمی ابراز داشت: با افزایش سن شیوع این بیماری بیشتر می شود، به طوری که در جمعیت ۴۰ تا ۴۴ سال شیوع پیرچشمی ۱۱ درصد و در جمعیت ۶۰ تا ۶۴ سال به میزان ۸۳ درصد افزایش می یابد.

محمدی افزود: ۵۶ درصد نابینایی و کم بینایی شدید قابل پیشگیری در کشور به دلیل آب مرواید است که این تعداد بیشتر در مناطق محروم و روستایی کشور دیده می شود و با درمان به موقع و ایجاد امکانات پزشکی این آمار می تواند به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا